Show simple item record

dc.contributor.advisorBaybars Hawks, Banu
dc.contributor.authorYarim, Mustafa Serkan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:35Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:35Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639937
dc.description.abstractProblemin tanımı: Bu çalışmanın amacı şirketlerin algılanan kurumsal itibarları ve risk faktörlerinin, tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın hipotezi; akıllı telefon kullanıcıları arasında algılanan kurumsal itibarın ve riskin satın alma davranışıyla anlamlı derecede pozitif yönde ilişkili olduğu ve satın alma davranışı üzerinde yordayıcı etkiye sahip olduğudur. Yöntem: Araştırmaya dijital ortamda yaşları 15-67 arasında değişen 523 gönüllü katılmıştır. Araştırmada algılanan kurumsal itibarı ölçmek için Kurumsal İtibar Ölçeği, Algılanan riski ölçmek için Algılanan Risk Ölçeği, satın alma davranışını ölçmek için satın alma davranışı ölçeği ve Sosyodemografik Özellikler Soru Formu kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmada elde edilen veriler SPSS 23.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bağımsız Örneklem T- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) gruplar arası farkları belirlemek, Pearson Korelasyon ve Stepwise Regresyon ise araştırmanın sürekli değişkenleri arasındaki ilişkiyi ve yordayıcılığı belirlemek amacıyla kullanılmıştır.Sonuç: Araştırmanın sonucuna göre, kurumsal itibar faktörlerinden güven ve algılanan risk faktörlerinden finansal risk, performans/ fiziksel/ psikolojik risk, sosyo-demografik değişkenlerden cinsiyet, medeni durum ve öğrenim durumu satın alma davranışı üzerinde yordayıcı etkiye sahiptir. Araştırma bulguları literatür ışığında tartışılmış ve gelecek çalışmalar için öneriler yapılmıştır.
dc.description.abstractThe statement of the problem: The purpose of this study is to examine the perceived corporate reputation and risk factors of the companies' impact on the purchasing behavior of consumers. Research hypothesis; the perceived corporate reputation among smartphone users and the risky buying behavior are significantly correlated with positive attitudes and have a predictive effect on buying behavior.Methods: 523 volunteers aged between 15 and 67 years participated in the research in digital media. Institutional Reputation Scale, Perceived Risk Scale to measure perceived risk, Buying Behavior Scale and Sociodemographic Features Question Form to measure purchasing behavior were used to measure perceived institutional reputation in the research.Results: The data obtained in the study were analyzed using the SPSS 23.0 program. Independent Sample T-test and One-way ANOVA were used to determine differences between groups, Pearson Correlation and Stepwise Regression were used to determine the relationship and predictability between continuous variables of the study.Conclusion: According to the results of the research, financial risk, performance / physical / psychological risk, gender, socio-demographic variables, gender, marital status and learning status have a predictive effect on buying behavior from trust factors and perceived risk factors. The findings of the research were discussed in the light of the literature and suggestions were made for future studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKurumsal itibarın satın alma davranışına etkisi: Akıllı telefon kullanıcıları üzerine bir alan çalışması
dc.title.alternativeEffects of corporate reputation on consumer buying behavior: A field study on smart phone users
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-13
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmRisk
dc.identifier.yokid10180866
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501151
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess