Show simple item record

dc.contributor.advisorBozdağ Bucak, Çiğdem
dc.contributor.authorKüçükbatir, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:34Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639920
dc.description.abstractGünümüzün büyük veriyle ilgili yaygın inancı, her sanayinin veri odaklı kanıtlarla daha verimli hale geleceğini söylüyor. Turizm endüstrisi, bilgi üzerinde gelişen endüstrilerden biridir. Turizm endüstrisinde büyük verinin kullanımıyla birlikte, öngörülü modelleme analizi ve anahtar bilgiler sunma konusunda kuruluşlara yardımcı olabilecek birtakım fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Bu bilgiler, işletmelere tüm sektörün daha bütünsel bir görünümünü sağlayabilir ve bununla birlikte müşterilerin ihtiyaç ve tercihlerine odaklanmış ve duyarlı bir yaklaşımla müşterilerle çok daha gelişmiş ilişkiler kurma fırsatı verebilir. Öngörülü analitik, işletmelere gelecekte neler olabileceğini tahmin etmede, farklı sonuçların temel nedenlerini kavramada ve dolayısıyla farklı içgörüleri gelecek tahmini için ilişkilendirmede yardımcı olabilir. Bununla birlikte, daha fazla fırsat kazanmanın yolu, yalnızca büyük veri ile ilgili teknolojilerin kullanımıyla değil aynı zamanda veri ekibinin uzmanlığıyla da ilgilidir.
dc.description.abstractToday's common belief on big data says all sorts of industries will become much more efficient through the data-driven evidence. The tourism industry is one of those industries which thrive on information. Together with the adoption of big data in tourism industry, there is a number of opportunities arising which might help organizations in providing predictive modelling analysis and key insights. These insights can provide businesses with more integrated view of the whole industry and accordingly much more enhanced relationship with customers through a focused and responsive approach to customers' needs and preferences. This study concludes that predictive analytics can help businesses in anticipating what is likely to happen in the future, and comprehend the fundamental causes of different results, and thus correlate different insights for future forecasting. However, the way of gaining more opportunities is not only related with putting the technologies related with big data into use, but also related with the expertise of the personnel/data team.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe adoption and influences of big data in tourism industry in Turkey
dc.title.alternativeBüyük verinin Türkiye'de turizm sektöründe kullanımı ve turizm sektörüne etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-24
dc.contributor.departmentYeni Medya Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism industry
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmData analysis
dc.subject.ytmBig data
dc.identifier.yokid10181221
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524670
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess