Show simple item record

dc.contributor.advisorDiken, Bülent
dc.contributor.authorCengiz, Ela
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:33Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:33Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639909
dc.description.abstractBu çalışma terör ile sinema arasında bir analoji kuruyor ve bu bağlamda terör ile sinema ilişkisine odaklanıyor. Bu etkileşimli yüzeyi görünür kılabilmek için Žižek ve Baudrillard'ın felsefeleri bağlamında sosyolojik bir terör analizi yapılarak Agamben'e varılıyor. Ardından sinemanın kavramsal tanımı yapılıyor. Bu bağlamda imgeyi sinemanın düşünme tarzı olarak alıyor ve bunu Deleuze'ün hareket-imge, zaman-imge kavramları ile açıklıyor. Buradan hareketle Brazil (Terry Gilliam, 1985), Kurtuluş Günü (Roland Emmerich, 1996) ve Yedi (David Fincher, 1995) filmleri sinema ve sosyoloji bir arada tutulmaya çalışılarak analiz ediliyor. Bu çalışmada iki metot kullanılıyor. İlk olarak terörün analitik sosyolojik bir tartışması yapılıyor. İkinci olarak ise film çalışmaları ve film sosyolojisinin ortak paydası gözetilerek film analizi yapılıyor. Son kertede bu çalışma terörle mücadele ile sinemanın benzer işleyişe sahip aygıtlar olduğunu iddia ediyor. Anahtar kelimeler: Sinema, Sinema ve Fikir, Terör, Terörle Mücadele
dc.description.abstractThis work establishes an analogy between terrorism and cinema, and in this context, it focuses on the relationship between terror and cinema. In order to make this interactive surface visible, Agamben is first reached through a sociological analysis of terrorism in the context of Žižek and Baudrillard's philosophies. Then the cinema is conceptually defined. In this context, takes the image as the way of thinking of the cinema and explains this with Deleuze's concepts of motion-image, time-image. From this point of view, three films which Brazil (Terry Gilliam, 1985), Independence Day (Roland Emmerich, 1996), Se7en (David Fincher, 1995) are analyzed by trying to keep cinema and sociology together. two methods are used in this study. Firstly, there is an analytical sociological discussion of terrorism. Secondly, film analysis is carried out by considering the film studies and the common interest of the film sociologist. ultimately, this work claims that counterterrorism and cinema are devices which have similar function. Keywords: Cinema, Cinema and Idea, Terror, Counterterrorismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSinematik terör: Sinemanın terörü ve terörün sineması
dc.title.alternativeCinematic terror: Cinema of terror and terror of cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-02
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTerror
dc.subject.ytmCounterterrorism
dc.subject.ytmCinema
dc.identifier.yokid10199715
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529558
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess