Show simple item record

dc.contributor.advisorBinay Kurultay, Ayşe
dc.contributor.authorDemirdelen, Ozan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:32Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639903
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı marka kimliğinin nasıl oluşturulduğunu ve bu kimliğin tüketicilere aktarılıp doğru imajın oluşturulması için gerekli iletişimin nasıl yapıldığını göstermektir. Markalar şirketlerin en önemli ticari varlıklarından biridir ve markaların başarısı iyi kurgulanıp doğru bir kimliğe sahip olmalarına ve bu kimliği tüketicilere doğru bir şekilde aktarmalarına bağlıdır. Araştırma kapsamında marka kimliği ve bu kimliği nasıl yansıtıldığı niteliksel yöntemler kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında seçilen markanın pazarlama direktörü ile yapılan derinlemesine bir ropörtaj ile markanın kimliği ve bu kimliğin dayandığı değerlerin yanı sıra pazar ve rekabet koşulları da incelenmiştir. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan içerik analizi ile markanın kimliğini iletişimden nasıl ortaya koyduğu hangi marka çağrışımlarını, prodüksiyon ve anlatım tekniklerini kullandığı incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre kayda değer bulgular elde edilmiş ve marka kimliğinin doğru belirlenmesi ve bu kimliğin doğru çağrışımlar ile aktarılmasının marka başarısı üzerinde önemli etkileri olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: marka kimliği, marka çağrışımları, marka imajı, içerik analizi
dc.description.abstractThis thesis aims to explore how brand identity created and how this identity communicated to do consumers in order to create planned image at consumers. Brand is one of the most valuable commercial assets of companies; success of brand depends on developing a good brand identity and transmitting this identity to the consumers with a proper communication. Study adopts quantitative methodology. Data has been collected from the results of a deep interview with a marketing director and content analysis of TV commercials of a brand. At first phase of the research, a in-depth interview conducted with marketing director that covering; brand identity, market conditions and competition. In the second phase, A content analysis done with TV commercials and press statements. Significant findings were observed to enforce that developing a right brand identity and communicating this identity via right brand associations have great positive impact on brand's success.Keywords: brand identity, brand associations, brand image, content analysisen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleAn examination of brand identity and brand image relationship: An analysis on Hanimeller
dc.title.alternativeMarka kimliği ve marka imajı ilişkisinin incelenmesi; Hanımeller üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-28
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmBrabd identity
dc.subject.ytmBrand association
dc.identifier.yokid10189148
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531990
dc.description.pages46
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess