Show simple item record

dc.contributor.advisorAraz Takay, Bahar
dc.contributor.authorErgür, Gülüzar Cansu
dc.date.accessioned2020-12-04T08:02:30Z
dc.date.available2020-12-04T08:02:30Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63984
dc.description.abstractEndüstri 4.0' e geçiş ile birlikte düşüncelerimiz, yaşantımız, çevremiz ve üretimimiz değişmeye başlamış, gelişen ağ teknolojileri ve yüksek oranlı veri paylaşımı hem ülkemizde hem de küresel düzeyde siber güvenlik talebini attırarak, hızlı dijitalleşmeyle birlikte siber güvenlik, kurumların ve ülkelerin en önemli güvenlik maddesi haline gelmiştir. Günümüzde ülkelerin ve kurumların rekabetçiliklerini koruyabilmek için katma değerli teknoloji ve ürün geliştirmeleri gerekmektedir. Bu anlamda ülkemizde çok başarılı çalışmalar yürütülmekte olup küresel ölçekte yeni başarılara imza attıkça ülkemiz için oluşturduğu marka değeri ve sağladığı katkılar da artacaktır.Bu çalışmada bu kapsamda marka bilinirliği ve uluslararası pazarlama stratejileri kavramları ele alınmış, kavramsal olarak incelenmiş, bu anlamda ülkemizde faaliyet gösteren üç siber güvenlik firması bu yönde incelenmiştir. Seçilen firmaların, her biri uluslararası arenada başarılı olmuş firmalar olup ilgili sektörde ve ürettikleri ürünler bazında ülkemizin markalaşması yönünden de katkı sağladıkları düşünülmektedir. Çalışmanın Türk literatürüne ve bilişim sektörüne faydalı olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Marka, Uluslararası Pazarlama, Bilişim
dc.description.abstractWith the transition to Industry 4.0, our thoughts, life, environment and production began to change. Developing network technologies and high-rate data sharing have increased the demand for cybersecurity both in our country and globally, and with rapid digitalization, cybersecurity has become the most important security item of institutions and countries. Today, to maintain the competitiveness of countries and institutions, value-added technology and product developments are required. In this sense, very successful studies are being carried out in our country. As we achieve new achievements on a global scale, it creates the value and contributions for our country.Within the scope of this study, the concepts of brand awareness and international marketing strategies were considered, conceptually examined. In this direction, three cybersecurity firms operating in our country were analyzed. The selected companies, which has been successful in the international arena in their sectors, contribute to the country brand with the products they manufacture. The study is thought to be beneficial for Turkish literature and the IT sector.Key Words: Brand, International Marketing, ITen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası marka bilinirliği açısından uluslararası pazarlama stratejileri: Bilişim sektörü (siber güvenlik) firmaları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeInternational marketing strategies in terms of international brand awareness: A research on cyber security firms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-02
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10325396
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612990
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess