Show simple item record

dc.contributor.advisorBozdağ Bucak, Çiğdem
dc.contributor.authorYavuz, Nilüfer Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:28Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639845
dc.description.abstractBu çalışma, oyun tasarımcılarının daha geniş anlatı yapıları oluşturmalarına imkân tanıyan bilgisayar teknolojilerinin gelişimden sonra ortaya çıkan anlatı yapısını analiz etmektedir. J. Campbell'ın `monomit` teorisini ve C. Vogler'ın, yine aynı teorinin bir modernizasyonu olan teorisini içeren bir akademik çerçeve oluşturmak, teorinin belirleyici özelliklerini belirlemek, daha sonrasında ise klasik anlatının yapısına paralel bir yaklaşımda oyunların anlatısındaki yapıyı ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu tez, yeni bir teknoloji algısıyla beraber insan yaşamına giren interaktivite olgusunun, klasik anlatı yapısının uygulamalarını ve temellerini değiştirip değiştirmediğini göstermeye çalışmaktadır. Bu tezin amacı, macera türünden iki adet oyun seçip görev ağacını analiz ederek macera oyunu senaryolarının nasıl oluşturulduğunu anlamak, oyunların yapısında klasik anlatının izlerinin nasıl yer aldığını görmek ve bu duruma interaktivitenin etkisini belirlemektir.
dc.description.abstractThis study analyzes the narrative structure of the computer games after the emergence of the computer technology which provides an opportunity for the game designers to create more extensive narrative structures. The aim is to introduce a framework which contains J. Campbell's `monomyth` theory and C. Vogler's modernization of the same theory, specify the indicatives, thereafter create an understanding of game narrative in an approach that is correspondent with the classical narrative structure. This thesis tries to indicate whether the entrance of a new perception of technology which brings the interactivity notion to human life, changes the practices and the fundamentals of the classical narrative structure. The purpose of this thesis is to understand how the adventure game scenarios are constituted, to see if the structure of the games have overtones of the classical narrative and to determine the influence of the interactivity by picking two games of adventure genre and analyzing their quest lines.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleChallenging the influence of interactivity on narrative structures in digital games. An analysis of adventure genres
dc.title.alternativeDijital oyunlarda anlatı yapılarındaki interaktivite etkisinin sorgulanması. Macera türünün bir analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-29
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmVideo games
dc.subject.ytmNarrative
dc.subject.ytmDigital storytelling
dc.subject.ytmInteractive narrative
dc.subject.ytmDigital design
dc.identifier.yokid10199814
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532035
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess