Show simple item record

dc.contributor.advisorGüner Aktaş, Gözen
dc.contributor.authorKüçük, Melike
dc.date.accessioned2020-12-04T08:02:22Z
dc.date.available2020-12-04T08:02:22Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-02-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63978
dc.description.abstractKolektif yaşam idealleri ile kurulan ve kendin yap kültürünü savunan topluluklar, zaman içerisinde kendi cumhuriyetlerini oluşturmuşlardır. Bu Topluluklar; 60 ;lı yılların sonunda Kopenhag'da, 1990'lı yıllarda litvanya'da ve 1970'lerde ise Slovenya'da kurulmuştur. Bu ütopya cumhuriyetleri zamanla amacından uzaklaşıp turizm merkezi haline gelmiştir. Bunun yanı sıra birde özellikle turizm merkezi amacı ile kurgulanan mekanlar bulunmaktadır.Bu turizm mekanlarına örnek olarak temalı oteller olan Topkapı Palace Otel, Kremlin Place Otel ve son olarak Mardan Palace Otel incelenmiştir.Bu çalışma farklı yaşam idealleri ile kurulup turizm mekanlarına dönüşen mekanlar ile turizm amacı ile kurgulanmış mekanların, mekansal ilişkilerini analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Mekanların incelenmesi için nitel araştırma yöntemlerinden, doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu çalışma için öncelikle Ütopya cumhuriyetleri araştırılmıştır. Ütopya cumhuriyetlerinin kurulum amacından turizm merkezi haline gelmesi süreci kültürel, sosyolojik ve mekânsal analizi ele alınmıştır. Bir sonraki adımda ise kurgulanmış turizm mekanları ve mekansal unsurları literatür araştırılması ile analiz edilmiştir. Bu çalışma, mutlu ve ideal bir toplum yaratma arzusu ile kurulan mekanlar ile turizmde kısa süreli mutlu insanlar yaratma derdi olan mekanların ortak noktalarını ortaya koymuştur. Çalışma sonucunda elde edilen mekanların analizleri insanların mekan olarak turizmden beklentileri ve bu noktada mekânsal unsurları belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ütopya Cumhuriyetleri, Kurgulanmış Turizm Mekanları,Mekan
dc.description.abstractThe communities established with the ideals of collective life and advocating for the do-it-yourself culture have formed their republics over time. These Communities; It was founded in Copenhagen in the late 60s, in Lithuania in the 1990s, and in Slovenia in the 1970s. Over time, these utopian republics have become distant from their aims and become tourism centers. In addition, there are places specially designed for the purpose of tourism center. As an example of these tourism places, themed hotels, Topkapi Palace Hotel, Kremlin Place Hotel and finally Mardan Palace Hotel were examined. This study was conducted in order to analyze the spatial relations of the places established with different life ideals and turned into tourism places and the places constructed with the purpose of tourism. Document analysis was used for qualitative research methods. For this study, firstly, the Utopian republics were investigated. Cultural, sociological and spatial analysis of the process of becoming a tourism center from the purpose of establishment of the Utopian republics was discussed. In the next step, the fictionalized tourism spaces and their spatial elements were analyzed with literature review. This study has revealed the common points of the places established with the desire to create a happy and ideal society and the places which are the problem of creating happy people for a short time in tourism. The analysis of the spaces obtained as a result of the study determined the expectations of people from tourism as a space and the spatial elements at this point. Key Words: Utopia Republics, Fictional Tourism Venues, Placeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleKurgulanmış turizm mekanları ve turizm mekanlarına dönüşmüş kamusal mekanlar `Ütopya Cumhuriyetleri`
dc.title.alternativeOrganized tourism places and tourism places transformed to public spaces `The Utopia Republics`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-26
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10327225
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612274
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİç Mimari Tasarım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess