Show simple item record

dc.contributor.advisorSoysal, Levent
dc.contributor.authorÖzkan, İrem
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:16Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639712
dc.description.abstractYaptığım araştırma, evrensel kurumsal normların yayılmasını, uluslararası şirketlerin diğer ülkelerdeki yatırımları ile kurumsal izomorfizmin oluşmasını ve bu süreç içinde danışmanlık firmalarının sağladıkları kamu ilişkileri (public affairs) danışmanlık hizmetlerinin rolünü incelemektedir. Uluslararası şirketler yatırım yaptıkları ülkelerde kurumsal dönüşüm sürecini tetiklemektedir. Bu yatırımların etkisiyle, hükümetler piyasayı yatırımcılar için daha uygun hale getirmek amacıyla küresel standartlara uygun olarak düzenlemeler ve yasal değişiklikler yapmaktadır. Başlayan bu transformasyon süreci, evrensel kurumsal normların yayılmasını ve kurumsal izomorfizmin oluşmasını beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda, tezimde, DiMaggio ve Powell (1983) tarafından tanımlanan zorlayıcı (coercive), normatif (normative) ve taklitçi (mimetic) izomorfizm kavramları ile izomorfik transformasyon sürecini ele almaktayım. Ayrıca, piyasaya giriş sürecinde, uluslararası şirketlerin danışmanlık firmalarından aldıkları kamu ilişkileri danışmanlık hizmetleri, hükümetle sağlıklı ve sürdürülebilir bir iletişim ortamı sağlamak amacıyla siyasi gözlemleme ve lobicilik gibi önemli faaliyetleri içermektedir. Kamu ilişkileri danışmanlık süreçleri, kültürlerarası iletişim unsurlarından ziyade kurumsal ve organizasyonel yapılara ilişkin çeşitli dinamikleri bünyesinde barındırmaktadır. Kurumsal transformasyon sürecinde ise danışmanlık firmaları katalizör işlevi görmekte ve adaptasyonu kolaylaştırmaktadır. Konuyla ilgili, kamu ilişkileri alanında hizmet veren bir danışmanlık firmasında gözlem yaptım ve bu süreçte inceleme konum olarak da global bir e-ticaret şirketinin Türkiye pazarına girişinde aldığı danışmanlık sürecini araştırdım. Tezimde, gözlemlerimden, çeşitli danışmanlık şirketleriyle yaptığım mülakatlardan ve ilgili literatürlerden edindiğim veri ile evrensel kurumsal normların yayılmasını, izomorfizmin oluşmasını ve kamu ilişkileri danışmanlık hizmetlerinin bu süreçteki katalizör etkisini açıklamaktayım. Anahtar Sözcükler: kurumsal transformasyon, kurumsal izomorfizm, kamu ilişkileri.
dc.description.abstractThe research that I conducted is about the diffusion of universal institutional norms and creation of institutional isomorphism through investments of the international companies in other countries and role of the public affairs services that they provide from the consultancy firms in this context. International companies trigger the institutional transformation process in the countries that they invest. With the effect of foreign investment, governments start to make regulations and legal changes according to the global standards in order to make the market more convenient for investors. This transformation process brings the diffusion of universal institutional norms and leads to the creation of institutional isomorphism. In this sense, I address the isomorphic transformation process with the concepts of coercive, normative, and mimetic isomorphism (DiMaggio and Powell, 1983). Moreover, during the market entrance process, the public affairs consultancy services which international companies provide from the consultancy firms, include significant activities like political monitoring and lobbying to maintain healthy and sustainable communication environment with the government. These consultancy processes composed of complex dynamics regarding institutional and organizational structures rather than intercultural communication elements. During the institutional transformation process, consultancy firms function as the catalyzer and make the adaptation easier. In this connection, I observed the specific public affairs consultancy firm as an insider and investigated a consultancy process as my case study. Through my observations and collected data during the participant observation process, interviews with diverse consultancy firms, and relevant literature with my topic, I examine how the investments of international companies and the catalytic effect of public affairs activities lead the diffusion of universal institutional norms and practices of the corporate world and create institutional isomorphism.Keywords: institutional transformation, institutional isomorphism, public affairs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleDiffusion of universal institutional norms: A case study of institutional isomorphism and catalytic effect of public affairs in turkey
dc.title.alternativeEvrensel kurumsal normların yayılması: Kurumsal izomorfizm ve kamu ile ilişkilerin katalizör etkisi hakkında bir Türkiye örneği incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-01
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNormlar
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmCatalysts
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmTransformation
dc.subject.ytmIsomorphism
dc.subject.ytmPublic-private sector relations
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid10232654
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537736
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess