Romantik dönem: Devrimler çağı ve opera
dc.contributor.advisor | Turan, Mahmut Kamerhan | |
dc.contributor.author | Öner, Ekin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:02:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:02:04Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63964 | |
dc.description.abstract | `Romantizm` kelimesi İngiltere'de 1659 gibi erken bir tarihte kullanılmıştır. İngiliz şairlerin Fransız Devrimi'ne hayranlıkları bilinmektedir. Romantik şiirin temsilcisi olan İngiliz şairler, Göl Bölgesi (Lake District) olarak adlandırılan bir bölgede yaşamaktaydılar ve burası ile anılır olmuşlardı. Romantizm kelimesini bugünkü anlamına en yakın şekilde ilk olarak kullanan kişi Jean Jacque Rousseau'dur. Rousseau, bir eserinde Bienne gölünü anlatırken, anlattığı yerin `romantik bir yer` olduğunu söyler. Fransız Akademisi, buradan hareketle kavramı 1789'da, `Romantik, umumiyetle insana şiirlerdeki ve romanlardaki manzaraları tahayyül ettiren yerlere denir.` Şeklinde tarif etmiştir. 19. yüzyıla kadar kullanılmayan Romantizm terimini müzik tarihinde ilk kullanan kişi ise, Alman yazar ve besteci Ernst Theodor Amadeus Hoffmann olmuştur.Romantik dönemin ilk operalarından biri olarak kabul edilen `Undine` ile tanınan Hoffmann, romantizm kelimesini ilk kez 1813 yılında Ludwig Van Beethoven'in eserlerini incelediği bir makalesinde kullanmıştır. Romantik dönem müziğinin tarihsel aralığının belirlenmesi konusunda fikir birliği bulunduğu söylenemez. Genel hatları itibariyle 1830-1910 yılları arasında hüküm sürdüğü söylenebilecek olan müzikte Romantik dönemi özellikle Alman kökenli müzikbilimciler, Erken Romantizm (1800-1830) Yüksek Romantizm (1830-1860), Geç Romantizm (1860-1910) başlıkları altında inceleme yoluna giderler. Romantik Dönem ve bestecilerinin incelenmesi, Fransız operası ve bu dönemin ruhunun ve sanatının ortaya çıkışı, özellikle sanatçılarının kimler olduklarına, eserlerine, bu eserlerde çağdaşlarından farklı olarak ortaya neler koyduklarına ve neoklasik dönemden romantik döneme geçiş süresince yaşanan olayları göz önünde bulundurarak bu sanatsal anlayışın nasıl başladığına değinilmektedir. Bu çalışmanın önemi, konuyla ilgili yapılacak araştırmalarda kaynak niteliği taşıyabilecek olması düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The word `Romanticism` was used in England as early as in 1659. The admiration of English poets for the French Revolution is something that is known widely. English poets, who are the representatives of Romantic poetry used to live in the area called `Lake District` and they used to be mentioned by this place. The person who used the word `Romanticism` in the closest to its contemporary meaning, was Jean Jack Rousseau. In one of his works while depicting Bienne lake, Rousseau states that it was `a romantic place`. Starting from this point, the French Academy defined the concept as follows; `Romantic means places that are typically described in poems and novels.` And the first person to use the term `Romanticism` - which was not in use until the 19th century - was German writer and composer Ernst Theodor Amadeus Hoffman.Hoffman who was famous for `Undine` which is considered to be one of the first operas of the Romantic Era, used the adjective `romantic` for the first time in 1813, in his article in which he analyzed the compositions of Ludwig Van Beethoven. It cannot be said that there is a consensus regarding the distinction of historical periods for the music of the Romantic Era. The Romantic Era music, the domination of which in general sense, could be said to be between 1830-1910 was studied by musicologists, particularly by musicologists of German origin, under the following headings; Early Romanticism (1800-1830) High Romanticism (1830-1860) and Late Romanticism (1860-1910). Feeling the need for explaining the fundamental reasons behind the emergence of the Romantic Era and its composers, particularly French opera, as well as the art and the spirit of that period, this study attempts to commentate on those artists, their works, on what they did that distinguished them from their contemporary artists, including certain events that occurred during the transition from neoclassic to romantic period. The importance of this study is that this study may serve as a resource in the researches to be conducted regarding this topic. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Romantik dönem: Devrimler çağı ve opera | |
dc.title.alternative | Romantic period: Analysis of the age of revolutions and opera | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-23 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10328108 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616643 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |