Eğitim psikoloji dersinin programının hazırlanması (program tasarısı)
dc.contributor.advisor | Battal, Nevzat | |
dc.contributor.author | Gelişli, Yücel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:47:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:47:36Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63794 | |
dc.description.abstract | BÖLÜM IV SONUÇ Özet Bu tez çalışmasında; eğitim psikolojisi program tasarısı Bloom' un Tam Öğrenme modeli esas alınarak hazırlanmıştır. Eğitim psikolojisinin ünitelerinin hazırlanmasında Prof. Dr. İbrahim Ethem Başarının Eğitim Psikolojisi ders kitabı temel kaynak olarak alınmış, öğretmen liselerinde ders kitabı olarak okutulan liseler için M. Şefik Sezgen ve komisyon üyelerince hazırlanan Eğitim Psikolojisi kitabı ile Selman ERDEM 'in Lise Psikoloji kitabından da yararlanılmıştır. Belirtilen kaynaklar esas alınarak konu analizleri yapılmış programın bütününü kapsayan 14 ünite oluşturulmuştur. Programın hedefleri ve hedef davranışları, ünite analiz tablolarında belirlenen kritik davranışları kapsayacak nitelikte belirlenmiştir. Belirlenen hedefleri kazandırmayı amaçlayan düzenli eğitim durumları ve değerlendirme faaliyetlerin kapsayan test araçları hazırlanmıştır. Ünitelerin belirtke tabloları ve aşamalılık ilişki tabloları da yapılmıştır. Program tasarısının 14 ünitesinde; 1- TOPLAMLAR : Toplam Hedef Sayısı : 255 Toplam Davranış Sayısı : 1055 Toplam Soru Sayısı : 893 2- ORTALAMALAR : Üniteye Düşen Ortalama Hedef : 18.2 Üniteye Düşen Or t. Davranış : 75.3 Üniteye Düşen Ort. Soru : 63 3- KN DÜŞÜKLER : En Az Hedef : 8 Adet Eğitim Psikolojisine Giriş Ünitesi. En Az Davranış: 22 Adet Eğitim Psikolojisine Giriş Ünitesi En Az Soru : 18 Adet Eğitim Psikolojisine Giriş Ünitesi4- EN YÜKSEKLER En Çok Hedef En Çok Davranış En Çok Soru v 25 Adet Ruh Sağlığı 105 Adet Törel Gelişim 86 Adet Toplumsal Gelişimn Program tasarının uygulaması yapılmadığı için programın eksik ve aksayan yönleri ancak uygulamalar sonucu tespit edilebilecek ve programın geliştirme süreci başlayabilecektir. Yargı Eğitim Bilimleri Bölümü dersleri ile ilgili bu boyutta Tam Öğrenme Modeliyle bu anlamda bir çalışma yapılmamıştır. Türkiye'de ilk kez hazırlanan Eğitim Psikolojisi dersi program hazırlama çalışması bu alanda öncü niteliği taşımaktadır. Elbette programların hazırlanmasında tek ve değişmez model yoktur. Bu çalışma Bloom' un geliştirdiği Tam Öğrenme Modeliyle hazırlanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı 'da geliştirdiği yeni programlarda bu modeli benimsemektedir. Programın başarısı uygulamalar sonucu ortaya çıkabilecektir. Öneriler Bu tez çalışması uygulanmadığı için geliştirilmeye muhtaçtır. Programın güvenilirliliğinin ancak uygulamalar sonucunda artacağına inanılmaktadır. Bu çerçevede programın geliştirilebilmesi için aşağıda belirlenen çalışmaların yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. 1- Program tasarının öğrencilerde beklenen davranış değişmelerini sağlayacak nitelikte olup olmadığı program uygulamaları ile tespit edilmelidir. 2- Programın uygulanacağı gruplar belirlenmeli, ön test, uygulamaları ile bilişsel giriş davranışları tespit edilmelidir. 3- Düzenli üniteleri kapsayan eğitim durumları uygulanmalı ve öğrencilerden beklenen davranış değişmeleri gözlenmelidir. 466 | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim psikoloji dersinin programının hazırlanması (program tasarısı) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.identifier.yokid | 30746 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 30746 | |
dc.description.pages | 469 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |