Balıkesir ili merkezinde orta dereceli okullarda görev yapan eğitim yöneticilerinin eğitim programlarını değerlendirmeleri
dc.contributor.advisor | Ergüneş, Yalçın | |
dc.contributor.author | Karagül, Şinasi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:47:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:47:28Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63789 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, eğitim sürecinin üç temel boyutunu ( öğ retim, öğrenci kişilik hizmetleri, yönetim ve denetim) oluştu ran faaliyetler kısaca tanıtılmıştır, öirenci kişilik hizmet leri (rehberlik ve psikolojik danışma, eiitsel kol çalışmala rı, öğretim dışı faaliyetler) ve öğretim faaliyetleri elitim programı olarak tanımlanmıştır. Okullarda yönetim ve denetim görevi üstlenmiş kişiler de eğitim yöneticisi olarak tanımlanmıştır. Eğitim yöneticile rinin eğitim programlarını uygulamaktan sorumlu olduğu belir tilerek; değerlendirme yapabilecek bilgilere sahip oldukları varsayım olarak kabul edilmiştir. Araştırma, Balıkesir İli Merkezinde orta dereceli okul larda görev yapan eğitim yöneticilerine anket uygulanmak su retiyle yapılmıştır. Verilerin toplanması, çözümlenmesi ve de ğerlendirilmesi sonucu aşağıdaki yargılara varılmıştır. 1. Orta dereceli okullarda uygulanan öğretim program ları, incelenmeli, değerlendirilmeli, güncel, fonksiyonel hale getirilmelidir. 2. Orta dereceli okullardaki öğretim dişi eğitsel kol faaliyetleri ve özel anma günleri öğrencinin kişilik kazanma sı ve sosyal yönden gelişmesi açısından etkin hale getirilme lidir. 3. Orta dereceli okullardaki rehberlik ve psikolojik danışma faaliyetleri de eğitimin amaçlarına hizmet edecek şe kilde öğrenciye yönelik olarak yürütülebilmesi için önlemler alınmalıdır. mAraştırma sonuçları doğrultusunda getirilen öneriler ise, genel olarak aşağıdaki konularda olmuştur. 1. öğretmen yetiştirme sorununun ele alınması. 2. Program geliştirme çalışmalarının bilimsel olarak yapılması. 3. Eğitim ortamlarını destekleyici olan eğitim araç ları merkezlerinin gelişmiş ülkelerde olduğu gibi £onksiyonel hale getirilmesi. 4. Eğitim yönetiminin bir bilim dalı haline getiril mesi ve yöneticilerin öğretmenler arasından seçilip belirli bir eğitim gördükten sonra atanması. 5. öğrenci kişilik hizmetlerinin mutlaka bütün öğren cilere yönelik olarak ders zamanı gibi zaman ayrılarak yürü tülmesi için önlemler alınması. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this research, the activities that make up the three fundamental dimensions of educational process (instruc tion, student personality services, administration and cont rol) are shortly introduced. Student personality services (Guidance and counsel ling, social activities, non- instructional activities) and instructional activities are V7holly defined as educational program. Recognising the fact that the administrators of edu cation are responsible for the implementation of educational curricula, it is considered as an assumption that they possess the necessary knowledge for evaulation. The research was done by applying a questionnaire to the school administrators among those from the high schools of central Balıkesir. As a result of gathering the related data, analysis and evaluation, we have reached the following conclusions : 1. The instuctional programs applied to the tertiary level schools should be abserved, evaluated, up dated and functional ized. 2. Non- instructional social activities, and special commemoration days in high schools should be arranged to be more active and consequently more effective for the persona lity formation and social development of the student. 3. Measures should be taken so. that guidance and coun selling activities in the high schools have to be practived in favor of the students, serving the goals of education. The suggestions parallel to the research results are about the following topics in general : a. Considering the problem of teacher education. b. Carrying out the studies of curriculum develop ment scientifically. c. Functional izing the educational equipment cen ters that support the educational environments, like the deve loped countries do. 4. Making the educational administration a branch of science and choosing the administrators among teachers and appointing them after a specific education. 5. Taking some absolute measures to carry out the stu dent personality services for all students by saving some special time like lesson hours. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Balıkesir ili merkezinde orta dereceli okullarda görev yapan eğitim yöneticilerinin eğitim programlarını değerlendirmeleri | |
dc.title.alternative | Evaluation of education programs by educational administrators employed in high schools in the central regron of the provience of Balıkesir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Evaluation | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 43526 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43526 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |