Show simple item record

dc.contributor.advisorEkici, Güner
dc.contributor.authorYönet, H. Nuray
dc.date.accessioned2020-12-03T18:46:37Z
dc.date.available2020-12-03T18:46:37Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63753
dc.description.abstractÖZET Tarihte belki de ilk kez, hiç bir devletin, iktidarın veya siyasi güç grubunun müdahalesine olanak tanımayan bir bilgi çağı sürecinde ve küreselleşen bir dünyada yaşıyoruz. İnsanoğlunun evriminde benzersiz bir ilerleme gerçekleşiyor. Dış dünyaya bağlanmak isteyen herkes, artık bu imkana sahip ve bu süreci önlemenin de mümkün olmadığı görülüyor. Bu küreselleşen dünyanın yeni koşulları, en küçüğünden en büyüğüne kadar, imalat ve tarım sektörlerinden hizmet sektörüne kadar her alanda faaliyet göstermekte olan tüm işletmeleri etkisi altına almaktadır. İç piyasalarının doyması nedeniyle uluslararası piyasalara açılan ancak, aşırı büyümenin getirdiği hantallıkla, küreselleşen dünya piyasalarında ürettikleri mal ve hizmetleri dağıtmada arzuladıkları etkinlik düzeyini gerçekleştiremeyen çokuluslu işletmeler; kendilerine yardımcı ve ortak olarak küçük işletmeleri görürlerken, küreselleşen dünya piyasalarına açılmak ve bu yeni dönemin getirdiği avantajlardan yararlanabilmek için kendilerinde yeterli gücü bulamayan küçük işletmeler de, bu açmazdan kurtulmanın yolunu, eskiden kendilerini ortadan kaldırmaya çalışan düşmanlar olarak algıladıkları büyük işletmelerle işbirliğine gitmekte bulmaktadırlar. İşte bu çerçevede, işbirliğini gerçekleştirebilmek için gerek küçük ve orta boy, gerekse büyük ölçekli işletmelerin buluştukları ortak payda `franchising` olmaktadır. İşte bu noktadan hareketle bu tez çalışmasında, bir dağıtım sistemi olarak franchising'in gerek küçük ve orta boy işletmeler, gerekse büyük işletmeler için bu görevi nasıl yerine getirdiği ortaya koyulmaya çalışılmaktadır. Sonuç olarak; Uluslararası Franchising Derneği'nin, 21. yüzyılın hakim işletmecilik şekli olacağını belirttiği franchising ile ilgili teorik açıklamalar, bu sistemin en yaygın olarak kullanıldığı sektörlerden biri olan fast food sektörü ve McDonalds'la ilgili uygulama örnekleri ile desteklenmektedir. iv
dc.description.abstractABSTRACT We are in a process of information era and live a global world that doesn't let any interfere of any government being in power or political power, perhaps the first time in history. A unique improvement is coming true in the evolution of human being. Anybody that would like to keep in touch with the outer world has got this opportunity. It seems that, it is not possible to prevent this process, too. New conditions of this global world has influenced many companies running in every field from the manufacture and agriculture to the service sector; from the smallest to the largest ones. Multi-national companies weren't able to realize the desired activity in the distrubition of the products and service they produced themselves in global world market because of the satisfaction of the domestic market and awkwardness of overgrowth. As a result of this; large companies have had a tendency of cooparating with small companies which are already in desire of having a place in the global world market and taking advantage of this new era although they were in danger of being removed by the large companies. Finally; to realize this cooparation; the common point for small and medium sized and large enterprises is `Franchising`. In this study; how `Franchising`, as a distribution system for small and medium sized and large enterprises, is working, has been put forward. As a conclusion; theories related to Franchising which has been stated as a dominant business sector of 21st century by International Franchising Association are supported with the practices in fast-food sector and Mc Donalds where so-called system is applied commonly. ven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir dağıtım sistemi olarak franchising
dc.title.alternativeFranchising: As a distribution system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmFranchising
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmDealership system
dc.subject.ytmFast food
dc.identifier.yokid64170
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64170
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess