Show simple item record

dc.contributor.advisorSaylan, Nevin
dc.contributor.authorSarikaya, Osman
dc.date.accessioned2020-12-03T18:46:25Z
dc.date.available2020-12-03T18:46:25Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63744
dc.description.abstractÖZET Eğitim, belli amaçlan gerçekleştirmeye yönelik olarak düzenlenmiş etkinlikleri içeren bir etkileşim sürecidir. Bu etkileşimlerin sonunda bireyin yeni davranışları kazanması amaçlanmaktadır. Eğitim sürecinde istenilen hedeflere ulaşmak için bireyin davranışlarında değişikliklerin olması gerekmektedir. Davranış değişikliklerinin istenilen nitelikte gerçekleşmesi için, öğretim etkinliğinin önceden hazırlanmış etkili, uygun ve anlamlı bir program tasarısı çerçevesinde yürütülmesi, uygulama sırasında ve sonunda sürekli ve düzenli değerlendirmelerin yapılması ve gerekli düzeltmelerin anında yapılması gerekmektedir. Öğretme-öğrenme sürecinin istenilen düzeyde olması için, uygulamada yararlanılmak üzere kılavuz niteliğinde hazırlanan program tasarılarının öğretmen tarafından ne şekilde algılandığı; program tasarısı planlama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme süreçleri ile ilgili öğretmenlerin yaklaşımlarının ne olduğu önem taşımaktadır. Ayrıca, öğretmenlerin bu süreçlere yönelik olarak aldıkları hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim düzeylerinin belirlenmesi eğitimin bütünsel işlevselliği bakımından gereklidir. Bu amacı gerçekleştirmek için Balıkesir İli kapsamında 10 ilçede ilköğretim kurumlarının 2. kademesinde, 9 branşta tesadüfi yöntemle belirlenen toplam 480 öğretmenin görüş ve önerilerine başvurulmuştur. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucu öğretmenlerin (1) program tasarısını doğru algılamadıkları, (2) program tasarısı planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine etkin olarak yer vermedikleri, (3) etkili bir program tasarısı geliştirme sürecine katılmadıkları ve (4) hizmet öncesi ve hizmet içinde bu süreçlere yönelik olarak genel ve özel öğretim konularında yeterli eğitim almadıkları belirlenmiştir. Etkili bir öğretme-öğrenme ortamının düzenlenmesi için, ilköğretim 2. kademe branş öğretmenlerinin program tasarısı süreçlerine yönelik olarak Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversitelerdeki Eğitim Fakültelerinin işbirliği ile genel ve özel öğretim konularında hizmet öncesi ve hizmet içinde sürekli ve etkili bir eğitimden geçirilmeleri önerilmiştir. Ayrıca, İlköğretim ikinci kademesi için bir program mühendisliği modeli geliştirilmiş ve önerilmiştir. iv
dc.description.abstractABSTRACT Education is an interactive process containing designed activities to realize determined goals. It has been aimed that the individual gains new behaviors at the end of these interactions. In the educational process, it is necessary that there should be changes in the individual's behaviors in order to accomplish the desired goals. To realize desired quality of the behavioral changes, it is necassary that the instructional activities should be applied in terms of preplanned effective, appropriate, and meaningful curriculum desing, making continous and orderly spontenous evaluations during and at the end of the implementation, and making necessary amoliorating process just in time. In order for the learning process to be at desired level, it is important that the way of the teachers' perception of the corriculum designs that are prepared as a guide to use in application and the way of teachers' approaches concerning the processes of curriculum design planning, implementation evaluation, and improvement. It is, however, necessary to identify holistic functionality of the education to determine teachers' level of pre and in-service education connected with these processes. To achieve this aim, in ten towns of Balıkesir province, the ideas and suggestions of 480 teachers at the middle school level in nine branches were randomly determined. After the evaluation of the obtained data, it is determined that the teachers (1) are not perceived curriculum design correctly, (2) do not pay attention to the processes of planning, implementation, and evaluation of curriculum design actively, (3) do not involve in the process of curriculum design improvement effectively, and (4) do not get appropriate education in terms of general and specific teaching methods subjects at the process of pre-service and in-service education. In order to arrange an effective teaching learning enviroment, first, it is suggested that the secondary school branch teachers should be educated on the subjects of general and specific teaching methods that is directed towards the processes of curriculum design continously and effectively during pre and in service with the cooperation of Ministry of Education and Schools of Education in universities. Also, second, a curriculum engineering model was developed and suggested for the secondary school level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 2. kademe öğretmenlerinin mevcut program tasarıları hakkındaki görüş ve önerileri (Balıkesir örneği)
dc.title.alternativeIdeas and suggestions of the secondary school teachers about the existing curriculum designs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmProgram development
dc.identifier.yokid72728
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72728
dc.description.pages324
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess