Show simple item record

dc.contributor.advisorErgüneş, Yalçın
dc.contributor.authorHarman, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-03T18:46:22Z
dc.date.available2020-12-03T18:46:22Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63742
dc.description.abstractÖZET Eğitim sisteminde bir alt sistem olan denetim, yönetimin amaçlarının gerçekleştirilmesinde en etkin bir biçimdir. Bu anlamda eğitim - öğretim etkinliklerinin mevzuata uygun olarak yürütülüp yürütülmediği denetim sistemi ile belirlenebilir. Bu nedenle eğitim - öğretim sistemi içinde denetimi sistemin ayrılmaz bir öğesi olarak değerlendirmek gerekir. Sınıf öğretmenlerine uygulanacak teftiş form önerisi konulu tez çalışmasının amacı, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin denetim süreçlerini değerlendirmek, mevcut teftiş formunun yeterlilik düzeyini saptamak ve bilimsel denetim ilkelerine uygun yeni bir denetim formu oluşturmaktır. Araştırmanın temelini, Balıkesir ilindeki İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmeni, yönetici ve ilköğretim müfettişleri oluşturmaktadır. Katılımcı gruplara; 1.Mevcut teftiş sistemini değerlendirmelerine yönelik 29 soru, 2.Mevcut teftiş formunun değerlendirmelerine yönelik 1 8 soru, 3. Sınıf öğretmenin denetiminin denetiminde ölçülüp değerlendirilmesi gereken davranışlar ve bu davranışların önem derecelerinin belirlemesine yönelik 50 soru olmak üzere toplam 97 soru sorulmuştur. Verilerin çözümünde frekans ve yüzdelik dağılımları ile varyans analizlerinden yararlanılmıştır. Bulgulara göre katılımcıların yarısı mevcut teftiş sistemini yeterli bulmamakta ve sistemin rehberlik ağırlıklı olmasından çok denetim ağırlıklı olduğunu ve bu uygulamanın tersine dönüştürülmesi gerektiği yönündeki görüşlerini ifade etmişlerdir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin alan öğretmenleri ile birlikte aynı form ile değil, kendilerine özgü sınıf öğretmeni denetim formu ile değerlendirilmelerini belirterek, formda yer alacak davranış özelliklerinin önem derecelerini de bir görüş olarak ortaya koymuşlardır. iv
dc.description.abstractABSTRACT Inspection which is a sub-system in the system of education is the most effective unit to fulfil the aims of the administration. By this means, the system of Inspection determines whether the activities of Education are carried out according to the rules and laws. That's why it is necessary to evaluate that inspection is an inseparable element of the system. The aim of the thesis on the proposal of inspection form which will be applied to the primary school teachers is to evaluate the process of inspection of primary school teachers and to determine the level of adequacy for the present inspection form and to form one which is suitable for the scientific inspection principles. In the process, the primary school teachers, the administrators and the inspectors in Balıkesir joined the research. They answered; 1.29 questions about the present inspection system, 2. 1 8 questions about the present inspection form, 3.50 questions about the present inspection Primary, school teachers Performance in teaching and the determination of their degrees of importance. There has been used frequency and percentage dispersions, and variable analysis for the data solution. According to the collected information, half of the people who joined the research didn't find the present inspection system adequate and they said that the system was based on inspection rather than guidance and it should be applied just the apposite. They also added that they should be evaluated with the peculiar form of together with the other sand the importance of the features of performance which would the place in the form wan important for them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerine uygulanacak teftiş form önerisi
dc.title.alternativeInspection form suggestion to be applied to the primery school teacher
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid72730
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72730
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess