Show simple item record

dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.authorUyangür, Nihat
dc.date.accessioned2020-12-03T18:46:17Z
dc.date.available2020-12-03T18:46:17Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63738
dc.description.abstractÖZET Bir ülkenin gelişmişliğinin en önemli göstergelerinden biri de eğitimdir. Bu nedenle bütün toplumlar eğitime önem vermektedir. Eğitimin kalitesi ise iyi bir planlama ve bu planlamanın uygulamaya konması ile mümkün olacaktır. Eğitimde hedeflere ulaşmada eğitim programın önemli bir yeri vardır. Bu nedenle eğitim faaliyetleri palanlı ve programlı olarak yürütülmelidir. Her dersin programı, program geliştirme ilkelerine uygun olarak hazırlanmalıdır. Hazırlanan bu programlar ise sürekli değerlendirmeye alınmak ve geliştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı; öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarında Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri arasında yer alan `Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık` dersinin program tasarısının Bloom'un Tam Öğrenme modeline uygun olarak hazırlanmasıdır. Bu çalışmada sırasıyla şu işlemler gerçekleştirilmiştir. 1. Programın üniteleri: Psikolojik danışma ve rehberlik dersinin eğitim fakültelerindeki uygulamaları dikkate alınarak, Muharrem KEPÇEOĞLU, Rasim BAKIRCIOĞLU, Yıldız KUZGUN ve S. Çetin ÖZOĞLU'nun kitapları başta olmak üzere alanla ilgili diğer kaynaklar taranmış ve ilgili uzmanların görüşleri alınarak tespit edilmiştir. 2. Üniteler belirlendikten sonra, her bir ünitenin alt konulan saptanmıştır. 3. Ünitelerin her birinin ayrı ayrı ünite analizleri yapılmıştır. 4. Analiz sonucunda saptanan kritik davranışlar arsında her bir ünite için belirtke tablosu hazırlanarak aşamalılık ilişkisi kurulmuştur. 5. Programda yer alan ünitelerin hedef davranışlarını öğrencilere kazandırmaya yönelik eğitim durumları (günlük planlar) hazırlanmıştır. 6. Ünitede yer alan hedef davranışlara ulaşılıp ulaşılamadığını saptamak amacıyla izleme testleri geliştirilmiştir. Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinden biri olan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık dersi ile ilgili olarak Tam Öğrenme modeliyle bu anlamda bir çalışma yapılmamıştır. Çalışma bu anlamda eğitim-öğretim faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesi için önem taşımaktadır. Elbette aynı çalışma farklı modeller ele alınarak da oluşturulabilir. Hazırlanan bu programın bir tasarı olması ve uygulamasının yapılmamasından başarısı uygulamalar sonucunda ortaya çıkacaktır.
dc.description.abstractAbstract Without any doubt one of the most important indicators of development is education. Every society considers national growth as a consequential aspect of education. However, in order to promote a desired level of national growth, citizens should be fostered through professionally organized and well planned school programs. Accomplishing to the intended objectives of education would be possible if curriculum is developed according to the principles of curriculum development and evaluation of such curriculum at a continual base. Since curriculum development is extremely important, then designing courses that compose school programs becomes important too. For this reason, this study purposed to design a course, Psychological Consultation and Guidance, that is taught at teacher education institutions in Turkey. The proposed course was designed in accordance with the Bloom' s Mastery Learning Model. Following are the procedures of conducting this study: 1. Literature regarding Psychological Consultation and Guidance was reviewed especially those by Muharrem KEPÇEOGLU, Rasim BAKIRCIO?LU, Yıldız KUZGUN, and S. Çetin ÖZO?LU. 2. Units of course were identified and for each unit sub-units were determined. 3. Content analysis was conducted for each unit. 4. Critical behaviors determined through content analysis demonstrated on the tables permitted to ivestigate the gradual interrelations of the critical behaviors among themselves. 5. Lesson plans were prepared in order for students to demonstrate intended behavioral objectives of the course. 6. End of unit evaluation tests were prepared to find out whether the behavioral objectives were accomplished by teacher candidates. In light of the fact this study provided that teacher educators who plan to teach the same or similar courses may benefit from this study as a reference source in teaching `Psychological Consultation and Guidance` course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRehberlik ve psikolojik danışmanlık dersi program tasarısı
dc.title.alternativeProgram desing for guidance and psychological counseling course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCurriculum design
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmPsychological counseling
dc.identifier.yokid72739
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72739
dc.description.pages247
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess