Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, Bürhan
dc.contributor.authorSü, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-03T18:45:56Z
dc.date.available2020-12-03T18:45:56Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63723
dc.description.abstractIll TÜRKÇE ÖZET Tüm dünyada ülke ekonomilerinin en önemli gelir kaynağım turizm sektörü oluşturmaktadır. Özellikle gelişmekte olan ülkeler dış borç açıklarım bu yolla kapatmaya çalışmaktadırlar. Aynı zamanda sektörün emek yoğun özelliği istihdamı artırıcı bir rol oynayarak, işsizliğin önlenmesinde kurtarıcı durumundadır. Konaklama işletmeleri ise turizm sektörünün' bir alt koludur. Bu işletmelerde sınırlı ölçüde otomasyona gidilebilmesi, çalışan insan gücünün önemini arttırmaktadır. Kuruluş aşamasında büyük sermayelere ihtiyaç duyulan işletmelerin başarısı büyük ölçüde en alt kademeden en üst kademeye kadar bütün personelin etkin ve verimli çalışmasına bağlıdır. Çünkü turistlerin yaşadığı deneyim, genelde işletmelerde çalışan kişilerle kurdukları ilişkilerle belirlenmektedir. Konaklama işletmelerinin ürettikleri mal ve hizmetlerin insan eli değmeden tüketiciye sunulamaması; çalışanların kişilik yapısı, beceri ve en önemlisi çalışma koşullan kapsamındaki ilişkilere dikkati çekmektedir. Konaklama sektöründe çalışmakta olan personelin karşı karşıya kaldıkları sorunların belirlenerek bu sorunlara alternatif çözüm önerileri üretebilme, çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda elde edilen veriler, konaklama sektöründe çalışan personelin sorunlarına ilişkin ortak tespit ve çözüm önerileri ortaya koymaktadır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır; Birinci bölümde, konaklama işletmelerinde insan unsurunun önemi, hizmetin niteliği ve personel arasındaki ilişki ile turizmin Türkiye'deki gelişimi ve istihdamın alt yapısı incelenmektedir. Ayrıca istihdam edilen personelin bulunup işe yerleştirilmesi ele alınmaktadır. İkinci bölümde, konaklama işletmelerinde personelin karşılaştığı temel sorunlar; fiziksel çalışma koşulları ile ilgili sorunlar, yönetimden kaynaklanan sorunlar, ücret sorunu, eğitim sorunu, işçi ve işveren ilişkileri başlıkları altında incelenmektedir.IV Üçüncü bölümde ise, ikinci bölümde genel olarak belirlenen konaklama sektöründeki personelin sorunlarına yönelik çözüm önerileri ve bu çözüm önerilerini üretmeye ilişkin uygulamalı bir anket çalışması yer almaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT The tourism industry constitutes the most important source of income of country's economi in whole world. Especially, the developing countries try to close their outcome by this way. At the same time intensive labor at industry be state deliverer to prevent unemployment by having a role which increase employing. Also, in hospitality management is bottom branch of tourism industry. Able to making limited measurement automation in these managements, increases to importance of working manpower, Success of management at establishment position which are needed to big capital depend on effective and productive working of personels whom from bottom degree to top degree. Because experimentation of tourists are usually determined relationship with working people in management. Producing property and service by hospitality management not present to consumer with out touching human hand to call attention personality trait, skil and the most importance relationship in working conditions. The main of this subject consist of product alternative solution suggestions and to determine problems whom the personel face to face. To take obtains datas result of in this thesis find out produce solution suggestions releating to working personels in hospitality industry. The thesis is three chapters. In first chapter, investigating to importance of human element, qualification of service relationship with personel, tourisms development in Türkiye and substructure of employment. Besides, take place to find personel and to put the work of employing personel. In second chapter investigating the main problems whom the personel face to face in hospitality management; under the heading of physical working conditions, problems, source of management problems, wages problems, education problems and problems of between employee and employer.VI In third chapter take place solution suggestion that determined problems in second chapter and questionnaire in practice aimed at to product solution suggestion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama sektöründe çalışan personelin sorunları ve çözüm önerileri
dc.title.alternativePersonel problems and solution suggestion in hospitality indudtry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmWage
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmPersonnel
dc.subject.ytmEmployment
dc.subject.ytmOccommodation sector
dc.subject.ytmProductivity
dc.identifier.yokid89507
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89507
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess