Show simple item record

dc.contributor.advisorEkici, Güner
dc.contributor.authorZobu, Methi
dc.date.accessioned2020-12-03T18:45:47Z
dc.date.available2020-12-03T18:45:47Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63717
dc.description.abstractÖZET Psikoteknik yöntem, insanı çeşitli yönleriyle analiz etmeye imkan veren, belirli özellikleri taşıyan ve özel bir sistem içerisinde toplanan testler yardımıyla oluşturulan bir davranışsal ölçüm tekniğidir. Psikoteknik yöntemle bireyin sadece kişisel özellikleri değil, zihinsel ve bedensel yetenekleri saptanmaya ve bu yeteneklerin gelişme süreci hakkında tutarlı bir tahmin yapılmaya çalışılır. Bu çalışma, Hakkari ilinde öğrenim gören 200 lise üçüncü sınıf öğrencisinin mesleki olgunluk düzeylerini, onlardan beklenilen mesleki gelişim görevlerini ne derece yerine getirdiklerini ve alınan sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin mesleki rehberlik ihtiyaçlarının ortaya çıkarılması için yapılmıştır. Bu araştırma bulgularına göre öğrenciler mesleğe girme konusunda karan ailelerine bırakmamaktadırlar. Öğrencilerin yeni bir meslek adı duyduklarında hemen o mesleği incelemek için harekete geçme konusunda duyarlı davranmadıklarını söyleyebiliriz. Yapılan çalışmaya göre 66 öğrencinin mesleki olgunluk düzeyi düşük çıkmıştır. Bu öğrencilerin isabetli meslek seçimi yapabilmeleri için, mesleki olgunluk düzeylerini geliştirmeleri ve rehberlik hizmetlerinden yararlanmaları gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. m
dc.description.abstractABSTRACT Psychotechnic testing methods are behavioral measurement tests designed in a way permitting managers to analyze and to predict organizational behaviors of job applicants from different perspectives. With psychoanalytic tests we can not only predict the personal characteristics of the individuals but also the intellectual and physical capabilities of the individuals. This study is conducted in order to investigate the extent of professional maturity of high school seniors and their personal development and to determine their counseling needs in selecting a profession. A random sample of 200 seniors is selected from high schools located in Hakkari. Research findings indicate that students let their parents decide which professions they are going to get in. We can say that students are not inclined to investigate and to learn more about new professions that come to their attention. Professional maturities of sixty six students are found less than satisfactory. If we want that these students do a better selection of their profession we have to improve their professional maturiy through counseling.. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de özel sektörde personel seçiminde psikotekniğin yeri
dc.title.alternativePsychotechnique on personnel elections of private sector in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPrivate sector
dc.subject.ytmPersonnel selection
dc.subject.ytmPsychotechnic methods
dc.identifier.yokid101746
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98754
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess