Show simple item record

dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.authorTarim, Harun
dc.date.accessioned2020-12-03T18:45:37Z
dc.date.available2020-12-03T18:45:37Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63710
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada; 3308 Sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu, ilgili yönetmelikler, genelge ve yönergeler uyarınca Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerine yaptırılan meslek eğitimi uygulamalarının etkililiğini saptamak amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için; 1. Endüstri meslek lisesi öğrencilerinin bu okulları tercih ediş nedenleri nelerdir? 2. Tercih nedenlerine 3308 Sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu ne ölçüde etki etmiştir? 3. Meslek eğitiminde okul-sanayi işbirliği nasıldır? 4. Meslek eğitimi uygulamaları öğrencilerin mesleğe hazırlanmalarına ne ölçüde yardımcı olmaktadır? 5. Meslek eğitimi uygulamalarına ilişkin olarak; a. Yöneticiler, b. Koordinatör öğretmenler, c. Öğrenciler ve d. işletmelerin karşılaştığı sorunlar nelerdir? 6. Meslek eğitimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları giderici ne gibi önlemler alınabilir? sorularına cevap aranmıştır. Durum saptamaya yönelik betimsel nitelikte olan bu araştırmada anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu; 1998-1999 Öğretim yılında Balıkesir İli merkezinde bulunan Merkez ve 100. Yıl Endüstri Meslek Liseleri son smıf öğrencilerinden işletmelerde beceri eğitimi uygulaması gören öğrencilere, koordinatör öğretmenle, usta öğreticilere, okul ve işletme yöneticilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek f, % değerlerini içeren tablolarla gösterilmiştir. ivAraştırma sonuçlarına göre; 1. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun (%70), bu okulları ileride bir meslek sahibi olmak için tercih ettikleri, 2. İleride meslek sahibi olmayı isteyen öğrencilerin tercih yaparken işletmelerde yapılan beceri eğitimini dikkate almadıkları, 3. Ankete katılanların tamamına yakınının okul-sanayi arasındaki işbirliğini yeterli buldukları, 4. Meslek Eğitimi uygulamalarının; öğrencilerin mesleğe hazırlanmalarına büyük oranda yardımcı olduğu, 5. Meslek Eğitimi uygulamalarında sorunlarla karşılaşıldığı (ücret alma, izin alma, ulaşım vb.) belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda getirilen öneriler şu şekilde özetlenebilir; 1. Öğrenciler, beceri eğitimi hakkında daha önceden bilgilendirilmelidir, 2. Öğrencilere, işletmelerde daha fazla sorumluluk verilmeli ve aldıkları ücretler arttırılmalıdır, 3. Koordinatör öğretmenlere görevleri hakkında eğitim verilmelidir, 4. Koordinatör öğretmenlerin yaptıkları işletmelere ulaşım ve aldıkları ücretlerde ek imkanlar sağlanmalıdır, 5. Öğrenci, öğretmen, usta öğretici ve yöneticilerin sosyal faaliyetlerde bulunmaları sağlanmalıdır.
dc.description.abstractABSTRACT In this study; it is aimed that the effectiveness of the professional education practices that is done to the Industrial Vocational Schools' students is determined, in accordance with the Apprenticeship and Professional Education Laws (numbered 3308), related regulations, rules and procedures. In order to achieve this aim; the following questions have been asked and answered: 1. What are the reasons of the students to prefer such schools? 2. How much the 3308 th Law influenced students'preferences? 3. What is the relationship between professional education and industry? 4. To what extent do the professional education practices help students prepare for their professions? 5. As related to the professional education practices what are the problems of, a. administrators, b. coordinator teachers, c. students, and d. firms encounter? 6. What kind of solutions can be found in order to eliminate the problems encountered during professional education practices? In this decriptive research aimed at determining the case, an enquiry technic is performed. Questionaire developed by the researcher have been applied during the 1998- 1999 Educational Year to the last year students of the `Merkez` and `100. Year Industrial Vocational` schools ( getting the cources related to the branch education practices); coordinator teachers, craftman instructors and administrators members of both the school and firms. The data collected has been analysed and f, % values have been shown in tables. viAccording to the results of the study the following identifications have been made: 1. The students prefer these schools to have professions in the future, 2. Students who prefer these schools for professional aims do not take into consideration the professional education practices in firms, 3. Almost all the students answering the enquiry think thank that the relation between school and industry is sufficient, 4. Professional Education practices help students, in great scale, to get ready to their profession, 5. It is found out that there are problems in Professional Education applications, (wages, leaves, transportation etc..) As a result of the study, the following suggestions have been made: 1. The students should be given information about the professional education practices beforehand, 2. The students should be given more responsibilities in firms, and their wages must be increased, 3. The coordinator teachers should be trained about their duties, 4. The coordinator teachers should be provided with transportation facilities during their practices and their wages must be better regulated, 5. The students, teachers, craftsman inctructors, and administrators should participate more in social activities. vuen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBalıkesir ilindeki endüstri meslek lisesi öğrencilerinin okul ve sanayi eğitimlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of school and industrial education of the industrial profession students in Balıkesir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLaws 3308 numbered
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSchool-industry cooperation
dc.subject.ytmApprenticeship and Vocational Education Law
dc.subject.ytmIndustrial vocational high schools
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid101758
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98761
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess