Show simple item record

dc.contributor.advisorHacıoğlu, Necdet
dc.contributor.authorDinç, Yakup
dc.date.accessioned2020-12-03T18:44:53Z
dc.date.available2020-12-03T18:44:53Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63671
dc.description.abstractBölgenin sahip olduğu turizm kaynaklarının değerlendirilmesi için, onların müşterilere sunulması gerekir. Bu da hazırlanacak organize paket turlarla kitlelere sunulabilir. Yani tur operatörlerinin bu bölgeyi satış güzergahlarına almasıyla gerçekleşir. Çünkü, turizm pazarında, ülkenin sunduğu turizm kaynakları ile bunları talep edenler arasında belli bir mesafe olmasından dolayı, üretici ile bunları tüketecek kişiler arasındaki bağlantıyı yapacak aracı kuruluşlara ihtiyaç vardır. Turistler ile turistik arz arasında bağlantı kuran en önemli aracı kuruluşlar tur operatörleridir. Tur operatörleri, bir bölgeye (destinasyona) paket tur teşkil etmeye karar verirken, bu turizm bölgesinin (destinasyonun) belli özelliklerinin olmasını istemektedirler. Bunlardan birincisi; talebi bir ülkeye, yöreye veya turistik işletmeye yönlendiren turistik çekiciliklerdir. Diğerleri ise; bölgenin alt ve üst yapı, ulaşabilirlilik olanakları, yöre halkının turistlere bakış açısı, bölgedeki yatak kapasitesi, bölgenin imajı, uyguladığı fiyatı ve çevrenin durumu, tur operatörlerinin destinasyon seçiminde önemli rol oynamaktadır. Tur operatörleri bir ülkede ki, destinasyonlara paket turları değişik şekillerde organize etmektedirler. Örneğin; kalıcı, gezginci ve gezginci+kalıcı (kombine) şeklinde düzenlemektedirler. Sonuç olarak, tur operatörleri organize ettikleri paket turlarla, turistleri destinasyonlara getirerek, yöreye döviz kazandırırlar. Ayrıca, konaklama işletmelerinin doluluk oranlarını, hizmet satışlarını, konaklama ve diğer işletmelerin gelirlerini artırırlar. Müşteri sayısının artması ile işletmelerdeki çalışan personel sayısında artış olmaktadır. Yöredeki, yerel işletmelerin, gelirinin yükselmesinde, çevrenin korunmasında, sosyo-kültürel değişikliklerin meydana gelmesinde, tur operatörlerinin bölgeye getirdikleri turistlerin önemli bir fonksiyonu vardır. Bunun yanında olumlu toplumsal ve çevresel gelişmeler kadar, bazı olumsuzluklarda olmaktadır.
dc.description.abstractTourism resources of a destination must be opened to customers so that they are put into use. And this can be done through organized package tours. In other words, it will be possible in the case that tour operators include the destination in their sales prospectives. Because, in tourism market, mediators are necessary between those who offer touristic products and who demand them. That's because of the distance between resources and consumers. The most important mediators to let the connection between tourists and touristic supply are tour operators. While deciding on a package tour to a destination, tour operators require that the destination has some certain qualifications. The first one of these features is touristic attractions of a country, a destination or a tourism establishment for tourists. And the others; sub and infra structure of the destinations, accessibility, attitudes of local people towards tourists, accommodation capacity of the destination, the image of the region, prices and environmental factors have important roles for tour operators to choose destination. Tour operators arrange package tours to destinations in a country in various ways. For example; permanent, itinerant ant itinerant plus permanent (combined) As a result; tour operators bring foreign currency to the region through package tours they organize. Besides, they increase occupancy rate of the establishments, service sales, and the income of accommodation establishments and others. When the number of tourist increases, the number of employee will also increase. Tourists tour operators attract to a destination have an important function for the local establishments to have an increased income, for socio cultural changes, for protecting the environment. Besides, some negative effects are also felt as well as positive social and environmental developments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTur operatörlerinin yapısal analizi ve bölgesel pazarlara (desatinasyonlara) etkisi: Örnek bir uygulama
dc.title.alternativeStructural analysis of tour operators and their effect on regional markets (destinators): A sample application
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPackage tour
dc.subject.ytmTour operators
dc.subject.ytmOperators
dc.subject.ytmTourism regions
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmStructural analysis
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid123741
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121892
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess