İlköğretim kurumlarındaki öğrenci dosyalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ergüneş, Yalçın | |
dc.contributor.author | Sayan, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:45:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:45:21Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63658 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bilim, teknoloji, kültür, sanat ve diğer bütün alanlarda ilerlemelerin baş döndürücü hızla gerçekleştiği 21. Yüzyılda, toplumlar; `nitelikli insan, nitelikli toplum` gerçeğinden yola çıkarak, eğitimin öneminin farkına varmışlardır. Çünkü gelişmelerin temelinde eğitimli insan yatmakta; toplumun ilerlemesini yine bu insanlar sağlayabilmektedir. Gelişme ve değişiklikler eğitimin rolünü etkilemiş, bireyselleştirilmiş eğitim kavramı ortaya çıkmıştır. Bireyselleştirilmiş eğitim anlayışı, birey ve gelişimi üzerine kurulmuştur. Merkezinde birey bulunan eğitim anlayışlarıyla birlikte `yönlendirme` kavramı ön plana çıkarılmaktadır. Bu eğitim anlayışım başarıya ulaştıracak en önemli nokta ise bireyi tanıma çalışmalarıdır. Bireyi tanıma, bireyin kendini gerçekleştirmesine yardım amacında bir basamaktır. Bireyi tanıma çalışmalarının amacı; bireyin psikolojik, sosyal, duygusal özelliklerinin, yeteneklerinin, ilgilerinin, ihtiyaçlarının belirlenerek bireyin kendisinin farkına varmasını sağlamak, aynı zamanda bireyin kendini gerçekleştirmesi yolunda ona yardımcı olmaktır. Bireyi tanıma çalışmaları planlı ve sürekli bir şekilde yürütülmelidir. Çalışmalar sırasında pek çok bireyi tanıma teknik ve araçları kullanılarak, birey hakkında çeşitli bilgiler elde edilmektedir. Birey hakkında elde edilen bilgilerin toplu dosyalara işlenmesi çalışmaların sürekliliğini sağlamaktadır. Bireyi tanıma çalışmalarının sürekliliğini sağlayan toplu dosyalar yönlendirme için vazgeçilmez araçtır. Toplu dosyalar açık, sade, kolay işlenebilir nitelikte hazırlanmalıdır. Kullanacak olan kişilerin kullanımda zorluk çekmemesi dosyanın kullanım oranını ve güvenilirliğini arttıracaktır. Bu noktada; ilköğretimde kullanılmakta olan `öğrenci dosyası`nın kullanıcılarının gözüyle değerlendirilmesinin gerekliliği problem olarak ortaya çıkmıştır. IVAraştırmada veri toplama aracı olarak toplam 43 sorudan oluşan anket kullanılmıştır. Sosyo-ekonomik düzeye dikkat edilerek, gruplama örneklem yöntemiyle belirlenen örneklem 782 kişiden oluşmuştur. Elde edilen veriler frekans ve yüzdeliklere çevrilerek analiz edilmiştir. Bulgular değerlendirildiğinde `Öğrenci dosyası` nın yeterli bulunmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler. Yönlendirme. Bireyi Tanıma Çalışmaları. İlköğretim. Toplu Dosya. Öğrenci Dosyası. Bireyselleştirilmiş Eğitim | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this 21st century, there has been an astoundingly rapid change and development in science, technology, culture, arts and in various areas. During this period, societies has become aware of the importance of education, retrieving the idea from the nation of `superior quality` among individuals and societies. The reason for this awareness is the very fact that educated people are the base for development. These people are also necessary for societies to move forward. Such developments and changes effected the role of education and gave birth to a new concept called `Individualized education. This concept of individualized education is based on the person and his or her personal progress. At the same time, such a concept that has the individual in its center, lead the way to a new methodology called `personal navigation`. The most important of this method that will make it a success is the work for understanding the individual. Such a move is the first step towards the objective of understanding the individual. The purpose of this concept is to make the people realize themselves by focusing on issues such as psychology, social and emotional characteristics, abilities, hobbies and needs. The work for understanding the individual has to be planned and continuous. A great deal of information is gathered during these studies by using many different techniques and tools. The accumulation of various information on the individual in collective files helps to sustain the continuity of the studies. These `collective files` are undeniable tools for personal navigation. They have to be clear, easy to understand and precise. The easy to use feature will help to increase the percentage of usage and reliability. At this point, the need to re-evaluate the `student file` from a users point of view has surfaced as a problem to deal with. VIIn this research, a question are of 43 questions is used as a data collection tool. The sample group which is created by sampling method, while paying close attention to social economical levels, consists of 782 people. The resulting data, derived from the research, is analyzed by using frequencies and percentages. When the results are evaluated, its found that `student file` is not sufficient. KEY WORDS Personal navigation Studies for understanding the individual. Elementary level education Collective file Student file Individualized Education Vll | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim kurumlarındaki öğrenci dosyalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the student files in the institutions of elementary level education according to be opinions of the teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Individual education | |
dc.subject.ytm | Student files | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 103819 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101573 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |