Ana sınıflarına devam eden altı yaş çocuklarının matematiksel kavramları kazanma durumlarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Saylan, Nevin | |
dc.contributor.author | Altunbaş, Asuman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:45:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:45:15Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63653 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, ilköğretime temel teşkil eden matematiksel kavramların anasınıfina devam eden 6 yaş (61-72 ay) çocukları tarafindan kazanılıp kazanılmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde ve betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı anasınıfı programını uygulayan tüm resmi ve özel anaokulu ve anasınıflanndan random olarak seçilen 6 yaş (61-72 ay) grubu çocukları ile öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafindan geliştirilen ölçme aracı 1999-2000 eğitim-öğretim yılında örneklem grubuna uygulanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek sayı ve yüzde değerlerini içeren tablolarda gösterilmiştir. Alt problemler çerçevesinde genel değerlendirme yapılarak sonuçlar t testi ya da varyans analizi ile ifade edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, 1. Okulun resmi-özel ya da anasınıfi-anaokulu olmasına, 2. Çocukların cinsiyetlerine, 3. Öğretmenlerin mesleki kıdemine, 4. Öğretmenlerin öğrenim durumuna göre çocukların tüm matematiksel kavranılan kazanmaları arasında anlamlı farklılıklar bulunmamaktadır. Ancak hedef davranışlar tek başlarına incelendiğinde, bazı hedef davranışlarda tüm çocukların başarılı oldukları, bazı hedef davranışlarda ise, okulun resmi ya da özel, anasınıfı ya da anaokulu olmasına, öğrencilerin cinsiyetlerine, öğretmenlerin mesleki kıdemi ve öğrenim durumuna göre farklılıkların olduğu belirlenmiştir. ivAraştırma sonuçlan doğrultusunda getirilen öneriler şu şekilde özetlenebilir; 1. Anasınıfı program tasarısında yer alan tüm hedef davranışlar, 6 yaş çocuklarının özellikleri ve ilköğretim 1. sınıf program tasarısı dikkate alınarak incelenmeli ve geliştirilmelidir. 2. Öğretmenin eğitim seviyesi yükseldikçe çocukların basan oranlan arttığından öğretmenlerin eğitim seviyeleri yükseltilmelidir. Anahtar Kelimeler Anasınıfı program tasamı Matematiksel kavramlar Anaokulu Anasınıfı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The aim of this study was to determine that mathematical concepts related to primary school education whether can be gained or not by the 6 years old (61-72 months ) children who go on nursery schools. This study is a descriptive based on scanning model. The sample of the study was formed by the teachers and 6-year-old children who were chosen randomly from official and private nursery and kindergarten schools that apply kindergarten curriculum design of the Ministry of National Education in Balıkesir. Measurement tool developed by the investigator was applied to the sample group in 1999-2000 educational term. Obtained data were shown in charts including the numbers and percentage values. General evaluation was done in terms of the sub- problems and the results were expressed by using t test or varians analysis. According to the results of the study; There isin't any meaningful differences between the childeren's acquirement of the whole mathematical conceps and 1. The school could be an official or a private one and a nursery school or a kindergarten, 2. Sexualities of children, 3. Proffesional priority of teachers, 4. The education conditions of the teachers. When behavioral objectives are examined apartly in some behavioral objectives, all of the students become successful. But it is determined in some behavioral objectives, there are some differences in view of being formal or private school, nursery school or VIkindergarten, sexuality of childeren and professional priority and education condition of the teacher. In terms of the results of this study suggestions can be summarized as such; 1. Whole behavioral objectives involved curriculum design of the kindergarten and nursery schools should be investigated by taking into consideration of the characteristics of 6 - year - old children and first grade curriculum design of the primary schools. 2. When educational degree of a teacher is increased, the succes rates of children are high therefore educational degree of teachers should be increaed. Keywords Curriculum design of the kindergarten Mathematical concepts Kindergarten Nursery classes Vll | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ana sınıflarına devam eden altı yaş çocuklarının matematiksel kavramları kazanma durumlarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determinet of gaining status of matematical concepts at six years all children who go on nursery classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Nursery classes | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Mathematical concepts | |
dc.identifier.yokid | 103711 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101625 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |