Show simple item record

dc.contributor.advisorAtabay, Gülem
dc.contributor.authorTaşkiran, Bilhan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:54:08Z
dc.date.available2021-05-08T07:54:08Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2021-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636481
dc.description.abstractÖZETPerakende Sektöründe Elektronik Ticaret Uygulamaları: Türkiye'den bir vaka analiziTaşkıran, Bilhanİşletme Yüksek Lisans İşletme Yönetimi BölümüTez Yöneticisi: Ass. Prof.Dr. Gülem AtabayOcak 2007, 213 sayfaBu tez, dünyada ortaya çıkan eğilimlerin en önemlilerinden biri olan elektronik ticaretinperakende sektöründeki uygulamalarına eğilmektedir. Çalışma, dünya perakende sektörünün,yazında incelenen artan internet kullanımı, yüksek teknolojik yeniliklerin sağladığı faydalarve zorlaşan yaşam koşullarının teşviki ile geleneksel mağaza bazlı perakendecilerdençevrimiçi kuruluşlar olması yönündeki gelişimini araştırmaktadır. Türkiye, işletmedentüketiciye elektronik ticaret konusunu daha iyi anlayabilmek amacı ile vaka analizi üzerindedetaylı bir çalışma yapılmıştır.PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
dc.description.abstractABSTRACTElectronic Commerce Implementations In Retail Sector :A Case Study From TurkeyTaşkıran, BilhanMBA, Department of Business AdministrationSupervisor:Asst.Prof.Dr. Gulem ATABAYJanuary, 2007, 213 pagesThis thesis focuses on the electronic commerce implementations in retail sector which is oneof the most important emerging trends in the world. It explores the development of worldretail sector through traditional store based retailers to online foundations encouraged by theincreased familiarity of internet usage and advances benefited through the high technologyinnovations in the changing and hardening life conditions proposed in the literature. To beable to get a deep understanding of business-to-consumer electronic commerceimplementations in Turkey retailing sector, a case study is evaluated in detail.Keywords:Electronic Commerce, Retailing, Internet, MarketingPDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.comen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElectronic commerce implementations in retail sector: A case study from Turkey
dc.title.alternativePerakende sektöründe elektronik ticaret uygulamaları: Türkiye'den vaka analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-01
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid180687
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205328
dc.description.pages226
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess