Show simple item record

dc.contributor.advisorKanıbir, Hüseyin
dc.contributor.authorAlver, Ali
dc.date.accessioned2020-12-03T18:44:24Z
dc.date.available2020-12-03T18:44:24Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63646
dc.description.abstractÖZET Türkiye'de Internet Ortamında Tüketici Davranışları Tezin çeşidi Yüksek Lisans tezidir. Tezi hazırlayan Ali ALVER'dir. Jüri üyeleri: Prof.Dr.Adem ÇABUK, Yard.Doç.Dr.Erdal KARAGÖL ve Yard.Doç.Dr. Hüseyin KANIBİR'dir. Türkiye'de internet ortamında tüketici davranışlarının nasıl olduğunu belirlemek amacıyla yapılan çalışmada anket yöntemi internet ortamında ve özel olarak hazırlanan bir web sayfası aracılığı ile uygulanmıştır. Sayfaya giriş yapan kişi sayısı 2103 kişi olup, ankete 583 kişi cevap vermiştir. Bunlardan 551 kişinin anket verileri analiz için yeterli bulunmuştur. Anket verileri SPSS 11 veri analizi programı ile değerlendirilmiştir. Analizlerde; Frekans analizi, Ki Kare Uygunluk testi, Regresyon analizi ve SPSS grafikleri kullanılmıştır. Kişilerin demografik özellikleri belirlenerek, bazı davranışlar ve düşünceler tüketicilere sunulmuş ve kendileri açısından değerlendirilmesi istenmiştir. Ankete katılan tüketicilerin büyük bir kısmı internet üzerinden alışveriş yapmaktadır. Tatmin olduklarını belirten tüketiciler; internet üzerinden alışveriş ile Güncel hayattaki alışveriş arasında fark görmemektedir. Ve internetten alışverişin hızla artacağını düşünmektedirler. Genel anlamda, tüketiciler internetten alışveriş yapmanın güvenli olmadığını düşünmektedirler. Bundan dolayı alışveriş yaparken kredi kartı bilgilerini vermek istememektedirler. Bir başka yönden, tüketiciler internete bağlanma ücretlerinin pahalı olduğunu düşünmekte ve ağırlıklı olarak iş yerinden internete bağlanmaktadırlar. Kültürel açıdan ise; tüketiciler ürün veya hizmet satın alırken çevrelerinden tavsiye almamaktadırlar. Bazı ürünlerin toplumsal açıdan satın alınması olumsuz karşılansa dahi satın alacaklarını belirten tüketiciler, ailelerinden tepki almayacaklarını düşünmekle beraber, satın alma kararlarında aile bireylerinin etkisi olduğu düşüncesini vurgulamışlardır. Ayrıca ürün satın alırken ürün hakkında bilgi toplama ihtiyacı duymamaktadırlar. Bunun temel sebebi ise elektronik ürünlere olan yüksek talepleri ve bu ürünler hakkında önceden de bilgi sahibi olduklarını düşünmeleridir. Yapılan araştırma sonucu olarak varılan düşünce; tüketiciler internet ortamında alışverişe olumlu bakmaktadırlar. İnternet ortamında alışveriş hızla artmaktadır. Güvenlik konularında ve tüketici hakları konusundaki eksikliklere rağmen tüketicilerin teknolojiye olan ilgisi sonucunda internette alışveriş tercih edildiği anlaşılmıştır. Anahtar kelimeler; Tüketici, Internet, Davranış, Alışveriş, Araştırma, Analizdir.
dc.description.abstractABSTRACT Consumer Behaviours On The Internet In Turkey The thesis is Postgraduate and prepared by Ali ALVER. Jury Members are; Prof.Dr.Adem ÇABUK, Yard.Doç.Dr.Erdal KARAGOL and Yard.Doc.Dr. Hüseyin KANIBİR. The study is aimed to how consumer behaviours on the internet in Turkey determined and applied by the method of survey and specially prepared a web page. This web page was attent by 2103 people. 583 people answered. 551 of people's surveys are found enough to analysis. Survey datas are evaluated by SPSS data analysis. These analysises are used; Frequency Analysis, Chi-Square Test, Regression Analysis and SPSS graphics. It was investitigated the relationship between demographics and consumer behaviours/ideasJn this context,some specific behaviours and ideas were submetted to consumers and wanted them to evaluate and rank. Great part of consumers participated in and shopping on the internet. Consumers are determined to be satisfied and don't see the difference between shopping on the internet and current shopping. They think that the shopping on the internet will increase. Generally consumers think that shopping on the internet is not secure. On the other hand, consumers think that connection fees are expensive and they connect to the internet from their office. When consumers purchase product or service, they don't take advise from their environment. It may be considered as the part cultural dimension. Although some products are negative reacted, consumers showed to purchase behaviour. In spite of their family, purchasing decision is emphasized by consumers. When they purchase a product, they don't need to get information about the product Basic cause of this is their high demanding of electronic products and they think that they got information about these products at first. Consiquently consumers look positive at shopping on the internet. Shopping on the internet rapidly increase. İn spite of deficiency in security subjects and consumer rights, the result of consumer interest in technology. Shopping on the internet is prefered. Key words; Consumer, internet, Behaviours, Shopping, Research, Analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de internet ortamında tüketici davranışları
dc.title.alternativeConsumer behaviours on the internet in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmShopping
dc.identifier.yokid159734
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144678
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess