Show simple item record

dc.contributor.advisorKipöz Manaflı, Şölen Utkun
dc.contributor.authorDikkaya Göknur, Özge
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:55Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:55Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636373
dc.description.abstractGünümüz moda ve tekstil endüstrisi hızlı ve köklü değişiklikler geçirmektedir ve tekstil, lif teknolojisi, çeşitli endüstrilerde, tekstil işleme ve giysi birleştirme tekniklerindeki yenilikçi gelişmelerle geleceğe doğru bir atılım içindedir. Ayrıca günlük yaşam koşullarımız ve giyim alışkanlıklarımız psikolojik durumumuza ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarımıza göre değişim göstermektedir. Son kullanıcının devamlı değişen çevresi bazen tamamen fonksiyonel giysi kategorilerinden ilham almak suretiyle giyim endüstrisinin teknoloji ve ilerlemesinden her zaman karşılık bulmuştur. Bu sürekli değişim, bizlerin giyim alışkanlıklarını yeniden tanımlamakta, hatta yeni pazarlar ve bu pazarlarda başarı sağlamaya yönelik yeni tasarım yöntemleri ve süreçlerinin ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Bu çalışma, ürün-odaklı giysi tasarımının tarihi altyapısını araştırmakta ve ileri tekstiller ile geliştirilmiş rahat giyimin sosyal ihtiyaçlar tarafından şekillendirilmiş fonksiyonel, estetik kullanım sebeplerini incelemektedir. Bu tez ile moda spor giyim için uyarlanmış bir giysi tasarım süreci ve pazarlama yöntemleri incelenmiştir. Bu çalışmanın odaklandığı nokta moda spor giyiminde ileri tekstiller aracılığıyla yenilikçi giysi tasarımı rolünün tespit edilmesi ve çeşitli son kullanıcılar için markalaşma aracılığıyla sosyal benimsenmesinin nasıl işlediğidir.
dc.description.abstractToday?s fashion and textile industry is going through rapid and fundamental changes and leap towards the future with innovation in textiles, fiber technology, innovation by various industries, in textile processing and garment assembly techniques. Our daily living conditions and clothing habits change according to our psychological state and social and cultural requirements. The end-user?s constant change of his/her surrounding always finds a response from the technology and innovation in the clothing industry, sometimes taking inspiration from purely functional clothing categories. This continuous change redefine our clothing habits, even causes new markets to emerge, along with new design methods and processes to succeed in these markets. This study researches the historical and social background of product-led clothing design and examines the functional or aesthetical use of advanced textile enhanced casual wear which is shaped by social needs. Adapted clothing design process and marketing methods of fashion sportswear are investigated with this thesis. The focus of this study is to find the role and use of innovative clothing design through the use of advanced textiles in fashion sportswear and how its social adoption through branding works for various end-users.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleInnovative clothing design through the use of advanced textiles in formation of fashion sportswear
dc.title.alternativeModa spor giyimi oluşumunda ileri tekstiller aracılığıyla yenilikçi giysi tasarımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCultural analysis
dc.subject.ytmCultural effect
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmSocial change
dc.subject.ytmClothing design
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmt-degisns
dc.subject.ytmFashion design
dc.subject.ytmDesign language
dc.subject.ytmDesign methods
dc.identifier.yokid383707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264789
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess