Analyzing LEED with comparison to other building assessment systems: California Academy of Sciences as a case study
dc.contributor.advisor | Tuna Ultav, Zeynep | |
dc.contributor.author | Keremcan, Kirilmaz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:53:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:53:54Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636371 | |
dc.description.abstract | Yaşanan iklimsel değişiklikler ve buna bağlı yaşanan çevresel sonuçlar günümüzde insanlığın uğraştığı en önemli sorunlardan biri durumundadır. Bu iklimsel değişiklikler bizi çevreyle uyumlu çalışacak yeni yapım yöntemleri oluşturmaya yöneltmiştir. Ekolojik tasarım, yeşil mimari, eko-efektif tasarım bu yeni oluşturulan terimlerden birkaçıdır. Sosyal ve etik yaşantılarımızı yeniden kurgulamamızın yolu öncelikle bizi çevreleyen yapıları yeniden kurgulamamız ile bağlantılıdır. Bu bağlamda bize yol gösterecek olan ise Bina Değerlendirme Sistemleridir. Kavramın tarihsel gelişiminde yapıların çevresel yönden verimliliklerini notlayan birçok değerlendirme sistemi olmuştur. Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) bina değerlendirme sistemi ise basit, kolay kullanılabilir ara yüzü ve geliştirmeye açık yapısal tasarımı sayesinde günümüzde kullanılan ve tez içerisinde incelenen diğer değerlendirme sistemlerinden ayrılmaktadır. Tezin amacı, LEED in diğer bina değerlendirme sistemleri üzerindeki bahsedilen avantajlarını seçilen örnek alan çalışması California Academy of Sciences binası yardımıyla öne çıkarmaktır. | |
dc.description.abstract | Nowadays, climate change and other related environmental effects of it are one of the major topics that human beings closely related with; not only with technological concerns but also with social concerns. These environmental changes of our World led us to construct new topics and building systems that integrates with nature not rejects it; ecological design, green architecture, eco-efficient design, etc? Building assessment systems are the selected tools in achieving these keywords. Throughout the history of sustainable design, many building assessment systems that rate the selected building?s efficiency in terms of environmental aspects (like the material selection, energy use in operating the building, etc?) came on the scene. The aim of the thesis is to clarify the advantages of Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) building assessment system on other used building assessment systems in different countries. With the help of a case study of California Academy of Sciences by Renzo Piano and rating it with other building assessment systems, the thesis supports the idea that LEED is the most wide-spread used building assessment system among other systems with its simplicity, user-friendliness and flexibility. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Analyzing LEED with comparison to other building assessment systems: California Academy of Sciences as a case study | |
dc.title.alternative | LEED bina değerlendirme sistemini diğer sistemlerle karşılaştırmalı analiz etmek: Örnek alan çalışması olarak California Academy of Sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leadership in Energy and Environmental Design | |
dc.subject.ytm | Certificate | |
dc.subject.ytm | California Academy of Sciences | |
dc.subject.ytm | Ecological environment | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Building design | |
dc.subject.ytm | Ecology | |
dc.subject.ytm | Environmental sensitivity | |
dc.subject.ytm | Environmental adaptation | |
dc.identifier.yokid | 384802 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264788 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |