Deleuzian concepts in relation to contemporary artworks
dc.contributor.advisor | İncirlioğlu, Güven | |
dc.contributor.author | Sezginalp, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:53:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:53:51Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636343 | |
dc.description.abstract | Günümüz dünyasında sanat eserinin sunumunda izleyicinin katılımı güncel sanat eserlerinde daha da önem kazanır. Sanat eserini çok-boyutlu gerçeklikte; yüz yüze, karşı karşıya, bire bir tüm duyularıyla, sanat eserinin izin verdiğince deneyimleyen tek kişi sanat izleyicisidir. Diğer yandan, Deleuze'e göre, sanat eserini düşünmek; onu aynı zamanda bir kökgövde, kaçış çizgisi ve en nihayetinde kompozisyonların yaratımında aracı olan algıları ve etkileri biçimlendiren yersiz yurtsuzlaştıran bir kuvvet olarak da düşünmektir. Dijital veya değil tüm etkileşimli sanat eserlerindeki akıcılık özelliği, bu eserlerin bir oluş içerisinde olmasını sağlar. Bu çalışmanın amacı, 20. yüzyılın son dönemi ve 21. yüzyılın başlarındaki etkileşimli sanat eserlerinin kompozisyonlarındaki bu oluş ve akıcılık özelliğini engelleyen modern ve hiyerarşik çerçevelerin dışında incelemesini yapmaktır. Aynı zamanda bu çalışma, çoklukların üretimine sanat eserleriyle bakarak, Deleuzeyen kavramların izleyicinin dahiliyetine olan katkılarını sunacaktır. | |
dc.description.abstract | Viewer participation in contemporary art gets more and more important in a manner of speaking about presenting the artwork in contemporary world. The art audience is the one who experiences the artwork on a multi-dimensional reality, face-to-face, by using all his or her senses as possible as the artwork enables one to do so. On the other hand, to think about an artwork is to think of it as a rhizome, as a line-of-flight and finally as a deterritorializing force that forms percepts and affects which mediate and create the compositions themselves, according to Deleuze. The property of ?flow? in interactive artworks ?either digital or not, let these works be a part of composition of becoming. The aim of this study is to investigate late twentieth and early 21st century?s interactive artworks without any modern hierarchical frameworks that inhibit ?becoming? and the ?flow? of the artistic composition. It will present the contribution of Deleuzian concepts over the viewer participation in the works of art by looking through the production of multiplicities. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Deleuzian concepts in relation to contemporary artworks | |
dc.title.alternative | Deleuze kavramlarının güncel sanat eserleriyle ilişkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Contemporary art | |
dc.subject.ytm | Deleuze, Gilles | |
dc.subject.ytm | Fluidity | |
dc.subject.ytm | Audiences | |
dc.identifier.yokid | 408036 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 286688 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |