Show simple item record

dc.contributor.advisorBaltacıoğlu, Tuncdan
dc.contributor.authorYumurtaci, Işik Özge
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:50Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:50Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636337
dc.description.abstractPerformans değerlendirmesi faaliyet gösterilen sektörden bağımsız olarak, her firma için önem arz etmektedir. Özellikle, perakende sektöründe rekabet etmek oldukça zorludur. Küresel perakendecilerin belirgin bir şekilde rekabetin zorlu olmasında payları vardır. Öyle ki, küreselleşmenin etkisiyle küresel perakendecilerin gücü ve pazar payları değişmiştir. Bu nedenle, uygun performans ölçüm yöntemleri kullanmak, kaynak ve çıktıları performans sonuçlarına göre yönetmek perakendeciler için oldukça önemlidir. Bu çalışmada, gıda perakendeciliğinde faaliyet gösteren küresel bir perakendecinin, perakende mağaza performans ölçümü detaylı bir şekilde incelenmiştir. Çalışmanın analiz kısmında, 33 perakende mağazasının performans ölçümü Mart 2009 ? Mart 2010 aralığındaki 52 haftalık süre için yapılmıştır. Bu çalışmada, ilgili perakende mağazalarının performans ölçümünü yapabilmek, performans ölçümünde kullanılan girdi ve çıktılar arasındaki etkileşimi ortaya koyabilmek, seçilen bağımlı değişkenlerdeki varyans değişimlerini açıklayabilmek ve perakende mağaza performansının değerlendirilmesinde kaynak taban teorisi kullanımıyla tedarik zinciri perspektifini oluşturacak teorik altyapıyı sağlayabilmek için Veri Zarflama Analizi ve istatistiksel analizlerden yararlanılmıştır. Tez kapsamında, perakende mağaza ölçümünde kullanılabilecek yeni bir model geliştirilmiştir.Çalışma dahilinde kullanılan veriler gerçek firma verisidir. Sonuç olarak, bulunan analiz sonuçları teorik çerçeveyle uygunluk göstermekte ve yönetimsel çıkarımlar sağlanmaktadır. Bu çalışma, perakende mağazası performans değerlendirmesinde tedarik zinciri perspektifi yaklaşımı kullanmasıyla teoriye ve pratiğe katkı sağlamıştır.
dc.description.abstractRegardless of the industry, performance assessment is vital for firms. Especially, in the retailing industry, the competition is fierce than ever. The role of global retailers is evident in this. With the impact of globalization, the power and market share of global retailers have altered accordingly. Hence, using proper performance measurement methods and managing the resources and outputs in accordance with performance results, are vital for companies. This study provides comprehensive analysis of performance measurement of retail stores that belongs to a global retail chain operating in food retailing. The research analysed 33 retail stores through weekly collected data from March 2009 ? March 2010. Data Envelopment Analysis and statistical analyses were conducted to measure the performance of retail stores, to explain the interaction between inputs and outputs, to explain the variance change in selected dependent variables and to provide theoretical background for supply chain perspective through the usage of Resource Based Theory. This thesis develops a new retail store performance measurement model that is empirically supported. Additionally, it provides theoretical background for supply chain perspective in retail store performance measurement.To verify the validity of the proposed conceptual model, this study utilizes real company data. Consequently, the results are consistent with the theoretical background while providing deeper managerial implications. The study contributes to theory and practice through the usage supply chain perspective in retail store performance assessment.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRetail store performance measurement through supply chain perspective
dc.title.alternativeTedarik zinciri perspektifiyle perakende mağaza performansının değerlendirilmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSupply chain
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmRetail enterprises
dc.subject.ytmRetailers
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.identifier.yokid409690
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286664
dc.description.pages271
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess