Show simple item record

dc.contributor.advisorHasırcı İnceoğlu, Deniz
dc.contributor.authorDikmen, Oylum
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:48Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:48Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636317
dc.description.abstractHer gün birçok çocuk, çocuk hastanelerinde tedavi görmekte ve bazıları bu mekanlarda uzun süre kalmak zorundadırlar. Sonuç olarak, çocuk hastalar okullarına gidememekte ve bu durum onların antisosyalleşmesine neden olabilmektedir. Bazı çocuk hastaneleri çocukların eğitim alabilecekleri ve sosyalleşme şansına sahip olabilecekleri hastane ilköğretim okullarına sahiptir. Her ne kadar hastane okulu, kendilerini hastane ortamından daha farklı bir ortamda hissettikleri için çocuklar için önemli olsa da, bu konuda yapılan araştırmalar oldukça azdır. İzmir Behçet Uz Çocuk Hastanesi İlköğretim Okulu'nda yapılan bir örnek çalışma ile hastane okullarının sosyal bir mekan olarak çocukların iyi olma haline ve bu durumla bağlantılı olan iyileşmeye etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Metod olarak, çocuklar için anket ve resimler, her çocuk ile ilgili olarak öğretmenler için sorular, yüzyüze röportajlar ve gözlem listeleri kullanılmıştır. Sonuç olarak bu bulgular incelenmiş ve hastane okulları için tasarım önerileri sunulmuştur.
dc.description.abstractEvery day, many children receive treatments in children?s hospitals and some of them need to stay there for long periods of time. Consequently, many child patients are not able to go to their schools and lack of socialization due to this fact may lead to becoming unsocial. Some children hospitals have hospital schools in which children can receive education and have a chance to be socialized. Even though hospital schools are important for children as a change of atmosphere in the hospital environment, there is a lack of research on this subject. A case study in İzmir Behçet Uz Children?s Hospital School was conducted in order to analyze if socialization in hospital schools which is related to the healing process has positive effects on the well-being of children. Methodology included instruments such as; questionnaires and drawings for children, questionnaires about each child for teachers, one to one interviews and observation checklists were used. Finally, findings were analyzed and design guidelines for hospital schools were provided.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleChildren`s hospital schools as social environments and their effects on healing and well-being: Case study in İzmir Behçet Uz Children`s Hospital School
dc.title.alternativeÇocuk hastanesi ilköğretim okullarının sosyal bir mekan olarak iyileşmeye ve iyi olma haline etkisi: İzmir Behçet Uz Çocuk Hastanesi İlköğretim Okulu'nda örnek olay incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmChildren's hospital
dc.identifier.yokid442303
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319393
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess