Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Yüksel
dc.contributor.authorÜrk, Refik
dc.date.accessioned2020-12-03T18:44:00Z
dc.date.available2020-12-03T18:44:00Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63629
dc.description.abstractPolis Meslek Yüksek Okullarının ÖĞRENEN ORGAN?ZASYON olarak incelenmesi için yapılan bu ara?tırmada Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulunun Öğrenen Organizasyon olma yolunda yönetici ve öğretim elemanları ile öğrencilerin örgütsel roller, örgütsel engeller ve öğrenen okul kültürü ile ilgili görü?leri tespit edilmeye çalı?ılmı?tır. Bunu tespit edebilmek içinde Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulunda görevli personel ile 2003-2004 Eğitim ve öğretim yılında öğrenim görmekte olan 1. ve 2. sınıf öğrencilerin bu konudaki görü?leri arasında farklılıklar olup olmadığı ara?tırılmı?tır. Uzman görü?ü ve incelemesinden geç tikten sonra hazırlanan iki adet 50 ?er soruluk anket formu Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulunda görev yapmakta olan personel ile 1. ve 2. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilere uygulanarak elde edilen verilerle çe?itli istatistiki i?lemler ve tablolarla kar?ıla?tırmalar yapılmı?tır. Yapılan bu ara?tırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenci görü?leri ile yönetici ve öğretim elemanları arasındaki görü? farkları ortaya çıkarılmı?tır. Yine öğrencilerin kendi aralarında (1. ve 2. sınıf) olu?an görü? farkları ile yönetici ve öğretim elemanlarının örgütsel roller, öğrenme engelleri ve öğrenen okul kültürü olu?turmadaki görü? farklılıkları yüzdelik tablolarla tespit edilip ortaya çıkarılmı?tır. Anahtar Kelimeler : Öğrenme, öğrenen örgüt, örgüt kültürü, örgütsel öğrenme, polis ve polis meslek yüksek okuludur.
dc.description.abstractIn this study, Police College has been investigated as learning organizations by figuring out the opinions of lectures from the point of organizational roles, organizatinal obstacles and school culture. For this, a survey has been developed for exposing their viewpoints to organizatinal roles, organizatonal obstacles and school culture etc. The survey instrument has been evaluated by experts. After it has been applied to managers and first and second graders of Balıkesir Police Vocatinal College students. The data which gathered from the lecturers and students has been evaluated with various statistical processes. At the and of this study, we find out that there are meaningful differences between mauagers, teaching staffs and students. Again in this study, we figure out opinion differences between students who attends first and second grade, managers, teaching staffs about organizational roles, learning obstacles, and learning school culture. Keywords: Learning, Organizatinal learning, Organizational culture, Police and The Vacational College of Police.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenen organizasyon olarak polis meslek yüksekokulları (Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulu örneği)
dc.title.alternativePolice college has been examined as learning organizations by determining the opinions of lectures from the point of organizational barriers and school culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmPolice schools
dc.subject.ytmPolice Academy
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmOrganization
dc.subject.ytmOrganizations
dc.subject.ytmBalıkesir
dc.identifier.yokid301933
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240072
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess