Show simple item record

dc.contributor.advisorErol Işık, Nuran
dc.contributor.authorUslu, Ardiç
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:46Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:46Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636299
dc.description.abstractTürk toplumunda yakın yıllarda sağlıklı yaşama, kişisel gelişime, maneviyata ve tamamlayıcı tıbba duyulan ilgi oldukça artmıştır. Yeni Çağ kavramları arasında yer alan içsel sesini dinlemek, manevi şifa ile şifalanmak, yüksek bir bilince ulaşmak, güçlü ve sevecen Doğa Ana gibi kavramlar Türk toplumuna çok yabancı olan kavramlar değillerdir. Türk medyası sözü edilen kavramları günümüze uyarlayarak onları medya kanalları aracılığı ile bir paketleme halinde sunar . Paketlemenin fikir liderleri tarafından, New Age bir popülerleştirme ve yaygınlaştırma dili olarak kullanılması tezin amacı konusunda önemli bir yer tutar. Yeni Çağ Kültürünün Paketleme halinde medya kanallarında popülerleştirme amacı ile sunulması, var olan Yeni Çağ dilini yeniden tanımlar. Bu tezin amacı Yeni Çağın Kültürünü Paketlemek adlı dilin, fikir önderleri tarafından nasıl kullanıldığını açıklayarak bu dilin söylemini açıklamaktadır. Bu söylemin nasıl bir Panacea halinde sunulmasını da açıklamayı amaçlayacak şekilde, medya kanallarından seçilen popüler kitap ve popüler televizyon kanallarının söylem analizi yapılacaktır.
dc.description.abstractRecent years shown an increasing interest in the alternative medicine, self-awareness, healthy lifestyles, spirituality and self-help issues in the Turkish Society. New Age concepts as reaching to a higher state of consciousness, listening ones own inner-voice, spiritual healing, oneness consciousness are not alien to Turkish society. Turkish media redefined the ancient medicine of Anatolian culture redefined ways of healing and presented them as of somethingbrand new, as Packaging. Use of Packaging constitutes the promotion of New Age. Opinion Leaders or so-called Guru's of New Age are important conributors in the formation of the Packaging New Age language. Language of Packaging New Age Culture is created and promoted in Media Outlets. The aim of this work is to reveal the language of Packaging New Age culture that is being used in Media Outlets by Opinion Leaders or so-called Guru's. To reveal this discourse that is being presented as a Panacea, popular New Age books as well as popular New Age Tv pogrammes will be analysed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePackaging New Age culture in Turkish media
dc.title.alternativeTürk medyasında Yeniçağ kültürünü paketlemek
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish press
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmFoucault, Michel
dc.subject.ytmDiscourse analysis
dc.subject.ytmNew Age
dc.subject.ytmHealing
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmVisual-auditory media
dc.identifier.yokid464650
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327438
dc.description.pages387
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess