Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Nezih
dc.contributor.authorBalaban, Betül
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:44Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:44Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636280
dc.description.abstractBu çalışmanın ana amacı, İkinci Dünya Savaşı sonrası İtalyan sinemasında komedi filmlerinin, Yeni Gerçekçiliğin sosyal içerik, tarihsel aktüelite ve politik sorumluluk amaçlarını nasıl ele aldığına dair kuramsal bir inceleme yapmaktır. Komedi filmleri dönemin sorunlarını anlatabilecek ciddiyet midir yoksa sosyal politik gündemi yok mu saymıştır? Komedi filmlerinin özelliklerini incelerken, kadın temsillerinin anlatımı oluşturmadaki rolüne ayrıca yer verilmiştir. Bu çalışma detaylı film analizleri ile 1946- 1952 yılları arasında yapılmış üç filme dikkat çekmetedir. Bunlar; Renato Castellani?nin Due soldi di speranza (1952), Luigi Zampa?nın Vivere in pace (1946), ve Luciano Emmer?in Una domenica d?agosto (1950) isimli filmleridir. Bu filmlerde komik durumların nasıl oluşturulduğu, hangi işaretlerin bize komedinin varlığını farketmemizi sağladığı sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır. Kadın temsilleri incelemesinde, inceleme ve yorumlama metodu olarak Feminist Film Teorisi kullanılmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this thesis is to provide a theoretical investigation into how comedy films in post- World War II Italian cinema handled neorealism?s social content, historical actuality, and political commitment. Are comedy films serious enough to depict the pressing problems of the time or do they simply ignore the socialist political agenda? When discussing the characteristics of comedy films, I draw specifically on female representations? role in the constructions of narration. Through detailed film analyses, the project highlights three films made between 1946 and 1952: Renato Castellani?s Due soldi di speranza (1952), Luigi Zampa?s Vivere in pace (1946), and Luciano Emmer?s Una domenica d?agosto (1950). This study aims to illustrate how the comic mode is created, by which signs we recognize that we are in the presence of a comic work. For the representation of female characters, feminist film theory serves as the basis of the chosen theorization and the method of text interpretation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleComedy and women in neorealist cinema
dc.title.alternativeYeni gerçekçi sinemada komedi ve kadın
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFilm production
dc.subject.ytmComedy
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmNeorealism
dc.subject.ytmFeminist Criticism Theory
dc.subject.ytmFeminism
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmFilm
dc.identifier.yokid10008685
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333337
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess