Comedy and women in neorealist cinema
dc.contributor.advisor | Erdoğan, Nezih | |
dc.contributor.author | Balaban, Betül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:53:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:53:44Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636280 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın ana amacı, İkinci Dünya Savaşı sonrası İtalyan sinemasında komedi filmlerinin, Yeni Gerçekçiliğin sosyal içerik, tarihsel aktüelite ve politik sorumluluk amaçlarını nasıl ele aldığına dair kuramsal bir inceleme yapmaktır. Komedi filmleri dönemin sorunlarını anlatabilecek ciddiyet midir yoksa sosyal politik gündemi yok mu saymıştır? Komedi filmlerinin özelliklerini incelerken, kadın temsillerinin anlatımı oluşturmadaki rolüne ayrıca yer verilmiştir. Bu çalışma detaylı film analizleri ile 1946- 1952 yılları arasında yapılmış üç filme dikkat çekmetedir. Bunlar; Renato Castellani?nin Due soldi di speranza (1952), Luigi Zampa?nın Vivere in pace (1946), ve Luciano Emmer?in Una domenica d?agosto (1950) isimli filmleridir. Bu filmlerde komik durumların nasıl oluşturulduğu, hangi işaretlerin bize komedinin varlığını farketmemizi sağladığı sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır. Kadın temsilleri incelemesinde, inceleme ve yorumlama metodu olarak Feminist Film Teorisi kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this thesis is to provide a theoretical investigation into how comedy films in post- World War II Italian cinema handled neorealism?s social content, historical actuality, and political commitment. Are comedy films serious enough to depict the pressing problems of the time or do they simply ignore the socialist political agenda? When discussing the characteristics of comedy films, I draw specifically on female representations? role in the constructions of narration. Through detailed film analyses, the project highlights three films made between 1946 and 1952: Renato Castellani?s Due soldi di speranza (1952), Luigi Zampa?s Vivere in pace (1946), and Luciano Emmer?s Una domenica d?agosto (1950). This study aims to illustrate how the comic mode is created, by which signs we recognize that we are in the presence of a comic work. For the representation of female characters, feminist film theory serves as the basis of the chosen theorization and the method of text interpretation. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Comedy and women in neorealist cinema | |
dc.title.alternative | Yeni gerçekçi sinemada komedi ve kadın | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Film production | |
dc.subject.ytm | Comedy | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Neorealism | |
dc.subject.ytm | Feminist Criticism Theory | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.identifier.yokid | 10008685 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333337 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |