Show simple item record

dc.contributor.advisorÇabuk, Adem
dc.contributor.authorÖzcan, Nuriye Şebnem
dc.date.accessioned2020-12-03T18:43:57Z
dc.date.available2020-12-03T18:43:57Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63627
dc.description.abstractEkonomideki gelişmeler; işletmelerin büyümeleri, faaliyetlerinin artması ve karmaşıklaşması, küreselleşme, şirketler arası ticari ilişkilerin artması, çok uluslu şirketlerin çoğalması, bilgi kullanıcılarının sayısının artması vb. unsurlar bilgi kullanıcıları için piyasada işlem gören şirketlerin açıkladığı finansal bilgilerin doğru, tam ve güvenilir olma gerekliliğini ön plana çıkarmıştır.Serbest piyasa ekonomilerinin temel yapısını oluşturan şirketlerin, faaliyet sonuçları ve mali yapıları hakkındaki bilgiler, yayınlanan finansal tablolarda yer almaktadır. Sunulan finansal tablolardaki bilgilerin güvenilirliğine duyulan ihtiyacı karşılayan önemli bir mekanizma ise bağımsız denetimdir.Bağımsız denetim, mali tablolarda açıklanan bilgilerin doğruluğunu ve güvenilirliğini araştıran ve sonuçları rapor halinde yayınlayan bir süreçtir. Bağımsız denetimden beklenen yararın elde edilebilmesi, verilen denetim hizmetinin kalitesine bağlıdır. Dolayısıyla denetim şirketlerinin ve denetçilerin yüklendikleri sorumluluğu layıkıyla yerine getirmelerinde, yüksek kalitede bir denetim faaliyeti gerçekleştirmeleri beklentisi kaçınılmazdır.Finansal tablo kullanıcılarının (yatırımcılar, kredi kurumları, sermaye piyasası kurumları, araştırmacılar vs.), yaşanan muhasebe ve denetim skandallarının da etkisiyle, denetim sektörüne olan güveni büyük ölçüde sarsılmıştır. Güven temeline dayanan denetim kurumu bu konuda ciddi yaralar almıştır. Yaşanan kalitesizlik sorununu aşarak güven ortamının yeniden sağlanmaya çalışılması kaçınılmazdır. Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımı bu ihtiyacı karşılamada kullanılabilecek etkin yöntemlerden biri olabilmektedir.Bu çalışmanın amacı; bağımsız denetim hizmeti veren denetim şirketlerinin `kaliteli denetim hizmeti vermelerinde` Toplam Kalite Yönetimi felsefesinden yararlanmalarının gereğinin ve bunun öneminin belirtilmesidir.
dc.description.abstractFactors such as; improvements in economy, emergence of the companies, globalisation, an increase in the number of multinational corporations and of users of information, an increase in the trading volume among companies etc., emphasize the truth, fairness and reliability of the financial information issued by the quoted corporations for users of these information.The information as to the financial structure and the consequences of the transactions of the companies' are issued in the financial statements and forms the basic structure of Free Market Economies. At this point, auditing becomes the system which answers the need of reliability of information issued in the financial statements.Auditing is a process which searches for the reliability and the fairness of the information issued in the financial statements and reports the consequences of these searches. In order to acquire the expected utility from auditing, the quality of the auditing service needs to be high. That is why it is expected that auditing firms and auditors provide the highest quality during the course of an audit application.Because of the scandals in accounting and auditing fields, the users of the financial statements ( investors, creditors, capital markets, researchers etc. ) do not rely on auditing sector as they did in the past. Total Quality Management, can be one of the most efficient methods to answer the need of this quality auditing.The aim of this thesis is to emphasize the importance and requirement of the use of Total Quality Management Philosophy by auditing firms in providing the quality auditing service.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMuhasebe denetiminde toplam kalite yönetimi ve bir uygulama denemesi
dc.title.alternativeTotal quality management in audit and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmIndependent external auditing
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmIndependent audit
dc.subject.ytmAccounting audit
dc.identifier.yokid10061881
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid389979
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess