Show simple item record

dc.contributor.advisorVuruşkan Gündoğan, Arzu
dc.contributor.authorSüller, Başak
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:39Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:39Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636248
dc.description.abstractObezite özellikle Amerika başta olmak üzere dünyanın gündemindeki önemli konulardan biridir. Türkiye'de de obez ya da fazla kilolu insanların sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bu konu başta sağlık olmak üzere kişiyi birçok yönden etkilemektedir. Kilo seviyesindeki artışa bağlı olarak, büyük beden giyime olan talep de artmaktadır. Ancak, büyük beden giyimin yüksek pazar potansiyeline karşı, Türkiye'deki kurumsallaşmış marka veya büyük beden satan mağaza sayısı yetersiz kalmaktadır ve özellikle pazardaki Türk markaları yok denecek kadar azdır. Ayrıca, var olan marka ve mağazalardaki ürün çeşitliliği de tatmin edici değildir. Ek olarak, piyasadaki büyük beden ürünler, tasarım, stil ve kalıp açısından müşterileri memnun etmemektedir. Buna bağlı olarak, çalışma fazla kilolu ya da obez kadınların, büyük beden hazır giyime dair görüşlerini ve alışveriş sırasında karşılaştıkları ya da aldıkları ürünlerle ilgili sorunları belirlemeye yönelik yapılmıştır. Bunun için ilk olarak obezite konusuna değinilmiş; temel nedenleri, çeşitleri ve tespit yöntemleri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci olarak, büyük beden giyim ile ilgili, Türkiye ve yurtdışındaki büyük beden pazarını ve kadınların bu alandaki problemlerini belirlemeye yönelik literatür taraması yapılmıştır. Ek olarak, yenilikler ve bu yeniliklerin büyük beden giyime uygulanabilirliği incelenmiştir. Daha sonra, katılımcıların demografik bilgileri, büyük beden giyimdeki genel sorunlar, en çok problem yaşanılan ürün grubu ve bu ürün grubuna ait problemler ile ilgili soruları içeren bir anket uygulaması yapılmıştır. Anket çalışması, 25-65 yaş arası 44 beden ve üzeri 100 kadına uygulanmıştır. Sonunda bulgular analiz edilmiş, anket sonuçlarıyla bağlantılı olarak elma ve armut tipi büyük beden kadınlar için her bir ürün kategorisinde (üstler, altlar ve elbiseler/ takımlar) tasarım ve stil önerileri sunulmuştur.
dc.description.abstractObesity is one of the important issues in the World's agenda. Similarly, in Turkey, number of obese or overweight people is gradually increasing. This issue is affecting people in many ways, particularly in health. On the other hand, due to the elevation of weight level, demand for plus-size clothing is parallelly increasing. However, in spite of the high potential of plus-size apparel market, corporate brands and stores selling plus-size garments are not sufficient in Turkey. Particularly, the Turkish brands for plus-size clothing are minute amount. Also, the variety of garments in existing brands/ stores is not satisfying. In addition, plus-size garments in market dissatisfy the customers in terms of design, style and pattern or fit. Therefore, the study aimed to determine the opinions of overweight or obese women about the plus-size clothing, and their problems at shopping process or with purchased garments. Thus, first of all, obesity was taken in hand and information was given about the main reasons of obesity, its types and definition methods. Secondly, literature review about plus-size clothing was made to indicate the plus-size market in Turkey and abroad, and to understand women's problems encountered in this area. Additionally, related innovations and their applicability on plus-size ready-to-wear were examined. Later on, a survey including questions about the respondents' demographic information, the general problems in the plus-size clothing, the most problematic garment categories, the problems in these categories and problems through usage was realized. The survey form was implemented to 100 women who were aged 25-65 and with garment size 44 and up. Finally, findings were analyzed, and correspondingly with the survey results, design and style suggestions were offered in each garment category (i.e. tops, bottoms and dresses/ suits) for apple and pear typed plus-size women.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleFit and design improvement for plus-size clothing: Overview in Turkey
dc.title.alternativeVücuda uygunluk ve tasarım açısından büyük beden giysilerde iyileştirme: Türkiye'deki duruma genel bir bakış
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmObesity
dc.subject.ytmClothing design
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmLarge sized
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid10024979
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid354968
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess