Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, Bürhan
dc.contributor.authorŞahin, Seda
dc.date.accessioned2020-12-03T18:43:50Z
dc.date.available2020-12-03T18:43:50Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63622
dc.description.abstractKriz ve kriz yönetimi kapsamında küçülme: konaklama işletmelerinde örnek biruygulama konulu yüksek lisans tez çalışmasının amacı; konaklama işletmelerinin krizdönemlerinde küçülme uygulamalarına başvurup vurmadıklarının belirlenmesi, işletmeyöneticilerinin kriz yönetimi ve küçülme uygulamalarına yönelik olumlu, olumsuzdüşüncelerinin tespiti, küçülme uygulamalarının konaklama işletmeleri üzerindekietkilerinin incelenmesidir. Kriz, işletmelerin rutin sistemini bozan, aniden ortaya çıkanbeklenmedik olumsuz durumlardır. şletmelerde faaliyetlerin devamlılığının sağlanmasıişletme içi ve işletme dışı faktörlerin dengede tutulmasına bağlıdır. Eğer içsel ve dışsaltehlike ve tehditlere her an hazırlıklı bir yönetim anlayışı izlenmezse, işletmeler süreklitehlike ve tehditlerle karşı karşıya kalacaktır.şletmelerin krizlere karşı sürekli hazırlıklı olabilmeleri için ise hantal bir örgütyapısından ziyade, her türlü duruma hazırlıklı esnek bir yapıya sahip olabilmeleri önemtaşımaktadır. Küçülme ise, işletmelerin gereksiz yüklerinden kurtulmalarını amaçlayanbir yönetim yaklaşımı olarak değerlendirilebilir.Çalışmanın birinci bölümünde kriz, krize neden olan faktörler, kriz süreci vekriz yönetimi kapsamında işletmelerin uyguladıkları stratejiler değerlendirilmiştir.kinci bölümde ise, krizden korunma veya krizin etkilerini azaltma stratejisi olarakküçülme ve uygulamaları incelenmiştir.Çalışmanın uygulama bölümünde ise, konaklama işletmelerinin krizlere yönelikbilgileri değerlendirilmiş, işletme içerisinde küçülme uygulamalarının mevcudiyeti, neamaçla uygulandığı öğrenilmeye çalışılmış, işletme yöneticilerinin kriz, kriz yönetimive küçülme uygulamalarına bakış açıları ölçülmüştür. Araştırma sonucunda, konaklamaişletmelerinin kriz yönetimine ve küçülme uygulamalarına yönelik düşüncelerininbenzerlik gösterdiği belirlenmiştir.Yine araştırma sonucunda konaklama işletmeleri yöneticilerinin küçülmeyeolumsuz yaklaştıkları, işletmelerin küçülmenin finansal açıdan, insan kaynaklarıaçısından ve işletmenin geleceği açısından, olumuz sonuçlar doğuracağı konusundagenel bir görüşte birleştikleri tespit edilmiştir. Yine aynı şekilde küçülmenin krizdönemlerinde uygulanabilecek etkin bir uygulama olduğu konaklama işletmeleriyöneticileri tarafından ifade edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kriz, Kriz Yönetimi, Kriz Yönetim Süreci, Küçülme,Konaklama şletmeleri.
dc.description.abstractThe aim of this study with the name ?Downsizing in the Extent of Crisis andCrisis Management: an Application on Accommodation Establishments? is to determinethe downsizing applications in accommodation establishments during crisis, define thepositive and negative thoughts of managers about crisis management and downsizingand also investigate the effects of downsizing on the establishments. Crisis, is anunexpected negative situation which damage the system of the establishments andsuddenly appear. To continue the activities of the establishment depend on holding theinternal and external factors in equilibrium. If a prepared management for internal andexternal danger and treat won?t be followed, the establishments will continually facewith danger and treat.In order to be prepared to crisis it is important to have a flexible structure whichis prepared for every situation instead of an unnecessary organization structure.Downsizing can be evaluated as a management approach that aims to purify theestablishments from their needless tasks.Crisis, the factors that causes crisis, the process of crisis and the strategies thatthe establishments appliance in the extent of crisis management are evaluated on thefirst section of this study. Downsizing and downsizing applications as a strategy toavoid crisis of decrease the effects of crisis are investigated on the second section of thisstudy.The knowledge of accommodation establishments about crisis, downsizingapplications and the aim of this applications, the view of the managers to crisis, crisismanagement and downsizing are the subjects that are evaluated in the applicationsection of this study. As a result of the research it appears that the accommodationestablishment managers thoughts about crisis management and downsizing applicationsare similar.As a result of the research it is determined that the accommodationestablishment managers have a negative approach to downsizing and also the managersmet on a general vision that downsizing will cause negative results on their financing,human resources and the future of their establishment. Also the managers stated thatdownsizing is an effective strategy that can be appliance during crisis.Key Words: Crisis, Crisis Management, Crisis Management Process,Downsizing, Accommodation Establishments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleKriz ve kriz yönetimi kapsamında küçülme: Konaklama işletmelerinde örnek bir uygulama
dc.title.alternativeDownsizing in the extent of crisis and crisis management: An application on accommodation establishments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid202146
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206484
dc.description.pages197
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess