Show simple item record

dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.authorÖzdemir, Zafer
dc.date.accessioned2020-12-03T18:44:39Z
dc.date.available2020-12-03T18:44:39Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63619
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, mesleki-teknik eğitim atölye/laboratuar uygulamalarındaki işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrenmede etkililik ve verimlilik yönlerinden değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır Araştırma, 2001-2002 öğretim yılının ikinci yarıyılında Balıkesir Çok Programlı Astsubay Hazırlama Okulu elektrik, elektronik, makine, motor, sıhhi tesisat ve yapı bölümlerinin 2. ve 3. sınırlarındaki toplam 684 öğrenci ve bu bölümlerde görev yapan 75 teknik öğretmen arasından seçilen; 72 öğrenci, 1 8 teknik öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Nicel ve nitel araştırma deseni kullanılarak yapılan araştırmada; nitel araştırma sonuçları, nicel verilere derinlik, ayrıntı ve anlam kazandırılması amacıyla kullanılmıştır. Bu amaçla, çalışmada yer alan 12 teknik öğretmen ile 48 öğrenciye anket uygulanmış, 6 teknik öğretmen ile 24 öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler; frekans dağılımı, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmalar şeklinde özetlenmiştir. Anket sonuçlarının daha anlamlı ve derinlemesine incelenebilmesi amacıyla; elde edilen görüşme verileri, betimsel analiz ile yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar aşağıdaki gibi özetlenebilir: 1. Atölye/laboratuar uygulamalarında, öğrencilere temel beceriler kazandırıldıktan sonra; en fazla 4 üyeden oluşan gruplarla, işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanması, öğrencilerin öğrenme düzeyini ve duyuşsal özelliklerini olumlu etkilemektedir. 2. Atölye/laboratuar uygulamalarındaki işbirlikli öğrenmede, öğretmenler veya öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanarak bulunan; işbirlikli öğrenmeye hazırlık çalışmalarının yaptırılması, başarılı grupların ürünlerinin sergilenmesi, grup üyelerinin ivkendilerini, birbirlerini ve grupların başka grupları değerlendirmesini yaparak, kazanılan deneyimleri paylaşılmaları gibi etkinlikler, öğrenmenin etkililiğini arttırmaktadır. 3. Atölye/laboratuar uygulamalarında; yeterli malzeme, yeterli alan, yeterli süre koşullarının sağlanması, emniyet, tertip-temizlik, bakım ve onarım etkinlikleri işbirlikli öğrenmede istenilen etkililiğin ve verimliliğin sağlanmasında özel önem göstermektedir.
dc.description.abstractABSTRACT This research was performed to evaluate the efficiency and sufficiency on cooperative learning activities in workshop/laboratory applications, which take place in vocational education. The research was performed in 2001-2002 educational year, second semester at Balıkesir Multi Programmed NCO Preparatory High School electric, electronics, machine, motor, construction and sanitary installation sections in second and third classes with 18 out of 75 technical teachers and 72 out of 684 students. In the research where qualitative and quantitative research methods are used qualitative research results are held to give a deep and detailed meaning to the quantitative data. According to this aim a survey was applied to 12 technical teachers and 48 students; and interview was made with 6 technical teachers and 24 students. The data acquired for the research are summarized in the form of frequency distribution tables, percentages, arithmetic mean, and standard deviation. In order to inquire the results of the questionnaire more meaningfully and deeply, the interview data collected are articulated with a descriptive analysis. The results of the study can be summarized as following: 1. In the workshop/laboratory applications, after the fundamental skills were given to the students, it was stated that using cooperative learning has positive affects on the level of learning and sensitive characteristics of the students' group formed of maximum 4 members. vi2. For cooperative learning used in workshop/laboratory applications, the activities as preparatory studies made by using the creativity of teachers and students, exhibiting the products of successful groups, the share of the experience held by group members by evaluating themselves, each other and other groups, increase the efficiency of learning. 3. In workshop/laboratory applications; sufficient material, work area, time duration, safety, order, maintenance and repair activities have an importance to provide efficiency and sufficiency in cooperative learning. vııen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki-teknik eğitimde atölye/laboratuar uygulamalarındaki işbirlikli öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi (Balıkesir Çok Programlı Astsubay Hazırlama Okulu örneği)
dc.title.alternativeEvaluation of cooperative learning activities in workshop/laboratory applications in vocational education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLaboratory studies
dc.subject.ytmWorkshop
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmMilitary schools
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmTechnical education
dc.subject.ytmBalıkesir
dc.identifier.yokid123766
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121884
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess