Show simple item record

dc.contributor.advisorOğuş Binatlı, Ayla
dc.contributor.authorSönmez, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:33Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636199
dc.description.abstractTürkiye hızlı bir kültürel değişimden geçmektedir. Modern tüketim kültürü ulaştığı coğrafyalarda birebir kullanılmamaktadır. İnsan tabiatının bir sonucu olarak toplumun daima sınırsız istek ve ihtiyaçları olmasına rağmen toplumun memnuniyeti için kullanılacak kaynaklar sınırlıdır. Tüketiciler, bugünkü tüketim ihtiyaçlarını gelecekte elde etmeyi umdukları gelirleri ile karşılamak ve bu yolla refah düzeylerini artırmak çabasında olmuşlardır. Tüketim, bireyin varoluş nedeni haline gelmiştir. Türkiye, gelir dağılımındaki dengesizliklere ve yaşam standardının giderek düşmesine karşın borçlanarak tüketmeyi sürdürmektedir. Tüketici davranışlarına etkili faktörler fizyolojik (Öğrenme, motivasyon, algı, kişilik, yaşam tarzı, tutum) ve sosyal - kültürel (sosyolojik: Aile, yaş, cinsiyet, gelir, eğitim, yerleşim) olmak üzere genellikle iki farklı başlık altında incelenir.Bu çalışmada, tüketici kredilerinin teorileri anlatılmış, bir literature taramas sunulmuş ve tüketim üzerine araç, ev, ihtiyaç ve diğer kredilerin etkisi araştırılmıştır. Bu faktörler arasındaki ilişkiyi belirlemek için gerekli 2001 yılının 4. çeyreğinden 2014 yılının 3. çeyreğine kadar olan veriler Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası'ndan sağlanmıştır. Analizde bağımsız değişken kullandırılan tüketici kredileri iken bağımlı değişken tüketim olarak alınmıştır. Ayrıca enflasyon oranı, reel faiz oranı ve gayri safi yurtiçi hasıla kontrol değişkenler olarak kullanılmaktadır. Sonuçlar bilgisayar paket programı (E-VIEWS) kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Bu amaçla, Unit Root Testi, ADF ( Augmented Dickey- Fuller), PP ( Phillips- Peron) ve Dickey- Fuller GLS (ERS), regresyon analizi ve kointegrasyon analizleri (Engle- Granger Cointegration Testi ve Johansen Cointegration Testi) gerçekleştirilmiştir. Tüketim üzerine araç, ev, ihtiyaç ve diğer kredilerin etkileri detaylıca tartışılmıştır. İstatistiksel analiz araç, ev, ihtiyaç ve diğer kredilerin tüketim faktörü üzerine önemli bir etkisi olduğunu göstermiştirAnahtar Kelimeler: Tüketici kredileri, Tüketim, Tüketim fonksiyonu, İpotekTeminatı, Türkiye
dc.description.abstractTurkey experiences a rapid cultural change. Modern consumer culture adapted to the local cultures by being interpreted within the cultural context. A pervasive condition of human existence that results because society has unlimited wants and needs, but limited resources used for their satisfaction. In contrast, households are in an effort to confront their present needs and tried to increase the level of welfare with the income they hope to achive in the future.Consumption has become the individual's reason for existence. Turkey maintains the consumption attitudes by getting into debt, despite imbalances in income distribution and gradually declining standard of life. The determinants effecting consumer behavior is often investigated under two different headings including the individual (psychological: learning, motivation, perception, personality, lifestyle, attidues) and social-cultural (sychological: family, age, gender, income, education, settlement)In this study, , theories of consumer loans are explained, a literature review is presented the impact of vehicle, housing, general purpose and other loans on consumption is investigated. Data to examine these relationships are obtained from the Central Bank of the Republic of Turkey over the period of the 2001Q4- 2014Q3. In the analysis dependent variable is consumption while independent variables are consumer loans (housing loan, vehicle loan, general purpose loan and the other loans) extended. In addition, the exchange rate, interest rate and the gross domestic product index are used as control variables. The information acquired from the results are analyzed and interpreted by the computer packet programs (E-VIEWS). For this purpose, Unit Root Test, ADF ( Augmented Dickey- Fuller), PP ( Phillips- Peron) and Dickey- Fuller GLS (ERS), Regression Analysiss and Cointegration Analysis (Engle- Granger Cointegration Test and Johansen Cointegration Test) are performed. Implications for vehicle, housing, general purpose and other loans on consumption are discussed in detailed. Statistical analysis showed that there is a significant influence between vehicle, housing, general purpose and other loans and the consumption.Keywords: Consumer loans, Consumption, Consumption function, Mortgage,Turkeyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe impact of consumer loans on consumption in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'de tüketici kredilerinin tüketime etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFinansal İktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption expenditures
dc.subject.ytmConsumption functions
dc.subject.ytmEconomic effect
dc.subject.ytmCredits
dc.subject.ytmConsumer credits
dc.subject.ytmConsumption
dc.identifier.yokid10082989
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395039
dc.description.pages211
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess