dc.contributor.advisor | Hasırcı İnceoğlu, Deniz | |
dc.contributor.author | Merter, Sevi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:53:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:53:32Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636187 | |
dc.description.abstract | Bu tez, otizmli çocuklara tasarım sürecinde merkezi bir rol vererek ve bu bozukluktan etkilenen öğretmen ve ebeveynlerin de süreçte söz sahibi olmalarını sağlayarak, otizmli çocukların katılımcı ürün tasarım süreçlerine dahil edilme yollarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Otizmli çocukların, bu bozukluklarından kaynaklanan etkileşim, iletişim, duyu işleme ve öğrenme gibi becerilerinde bozulmalar olması dolayısıyla, otizmin doğasını, bu çocukların kendi sosyal ve materyal çevreleri ile etkileşimleri ve günlük yaşamlarında karşılaştıkları problemleri anlamak tasarım süreci için büyük önem taşımaktadır. Bu düşünceden hareket ile, sekiz endüstriyel tasarım öğrencisi, sekiz otizmli çocuk, yedi veli ve yedi öğretmen ile İzmir'de yer alan Güzelbahçe Özel Eğitim, Uygulama ve İş Eğitim Merkezi'nde bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Geleneksel trambolin tasarımının sağladığı faydalar ışığında yeniden değerlendirilmesini hedefleyen tasarım konusunun davranışsal ve eylemsel örüntüler ve harekete dayandığı göz önünde bulundurularak, gözlem, görüşme ve anket uygulaması yapılmış, ortak toplantılar ve tartışma toplantıları gerçekleştirilmiştir. Durum çalışması sayesinde, otizmli çocuklarla tasarımcı süreç gerçekleştirilmesi, katılımcıların rolleri, aralarındaki etkileşim ve iletişim, katılımcı tasarıma karşı tavır ve ilgileri ve tasarım süreci ile fikirlerinin otizmli çocuklar için potansiyel faydalarına dair bulgular elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: katılımcı tasarım, otizmli çocuklar, ürün tasarımı | |
dc.description.abstract | This thesis aims to explore the ways of involving children with autism in participatory product design processes by giving them a central role and a voice to their teachers and parents, who are also affected by the disorder, in the design process. Since children with autism have impaired skills, such as interaction, communication, sensory processing, and learning, caused by the disorder, understanding the nature of autism and how these children interact with their social and material surroundings as well as the problems they struggle with in their daily lives is of great importance in the design process. Considering this, a case study was conducted with eight industrial design students, eight children with autism, seven parents, and seven teachers at Güzelbahçe Special Education, Application, and Vocational Training Center, in İzmir, Turkey. Regarding that the design task, which was to reconsider the conventional trampoline design with respect to the benefits it provides, was based on the patterns of behaviors, actions, and movement, observations, interviews, and questionnaires were applied as well as holding collaborative meetings and discussion meetings. Through the case study, several findings on conducting a participatory process with children with autism, the roles of the participants, interaction and communication among them, their attitude towards and interest in the participatory design, and the potential benefits of the design process and ideas for the children with autism were obtained.Keywords: participatory design, children with autism, product design | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri Ürünleri Tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Industrial Design | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A participatory product design process with children with autism spectrum disorder | |
dc.title.alternative | Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ile katılımcı ürün tasarımı süreci | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Mentally retardation | |
dc.subject.ytm | Mentally retarded children | |
dc.subject.ytm | Attendance training | |
dc.subject.ytm | Product design | |
dc.subject.ytm | Autistic disorder | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 10064828 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381918 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |