Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Nezih
dc.contributor.advisorKaranfil, Yüksel Gökçen
dc.contributor.authorAsi, Gurur
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:28Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:28Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636160
dc.description.abstractBu çalışma, Reha Erdem fimlerinde kullanılan ses tasarımının nasıl aktif birunsur olarak kullanıldığını anlamak üzere yapılmıştır. Reha Erdem'in kendineözgü kurgu stili, onun en az görseller kadar önemsediği ses kullanımı ilebirleşerek, sesli‐görsel bir stil yaratır. Chion'un terimleriyle betimlemek gerekirse,Reha Erdem'in sineması 'vokosentrik' değildir. Başka bir deyişle    Reha Erdemsinemasında insan sesi filmin zaman ve uzamında, hikayenin kuruluşunda sesevreninin hiyerarşik olarak en yüksekte değildir. Tam tersi, bu tezin iddia ettiğiüzere, Reha Erdem filmleri 'sonosentrik'tir. Sonosentrik terimi özellikle RehaErdem filmlerindeki ses kullanımın baskın bir unsur olduğunu ve görüntüleriçerçeveleyerek sahneyi kurduklarını anlatmak amacı ile kullanılma sokulmuştur.Ayrıca tezin içeriği    sonosentrik ses kullanımının filmin ses evrenini nasılbelirlediğini de irdelemektedir.    Bu noktalar araştırılırken, ses tasarımınındakullanılan hangi öğelerin, ses‐görüntü birliği oluşturduğu ve bunu nasıloluşturduğu da dikkate alınmıştır. Ek olarak kullanılan tüm ses unsurları, Erdemfilmlerindeki estetik öğesini zenginleştirmektedir.  Çalışma esnasında, Reha Erdem'in üç filminin ses bandı analiz edilmiştir‐ Hayat Var, Kosmos ve Jin. Bu fimlerin sinematografisi, hikayedeki anlamı yaratmaadına güçlü ve yeterlidir, ancak bu çalışma sinematografinin dışında sestasarımının filmlerdeki anlatımı nasıl zenginleştiğini irdelemektedir. Sonuç olarak,bu tez, Reha Erdem'in bu üç filmin ses tasarımları açısından bir üçleme olduğunusöylemektedir
dc.description.abstractThis thesis needs to be read as an attempt to understand how Reha Erdemuses sound as an active agent to create meaning in his films. It is argued that withhis unique editing style, he creates audio‐visual cinema in which sound is at leastas important and significant as the visuals. Especially by borrowing the term fromChion, the study argues that 'Reha Erdem's films are not 'vococentric.' In otherwords, the presence of human voice does not structure the sonic environment ofthe diegesis's spatiotemporal. On the contrary, in this thesis, the contention is thatErdem's films are 'sonocentric'. The term 'sonocentric' is deliberately preferred tosuggest that the sound is the dominant element at the center of these films framingthe images, setting the scene and not the vice versa. The study aims at unravelinghow the 'sonocentric' use of sound formulates the sonic space of the film. In doingthis, the thesis attempts to understand the ways in which sound design elementsfunction in containing the image as a frame for establishing an audio‐visualcombination – It is argued that this in turn, enriches the aesthetic level of Erdem'sfilms.  The thesis focuses on the soundtracks of Reha Erdem's three films  ‐ HayatVar, Kosmos and Jin. While the quality of the image track in these films is alsoprominent in creating meaning, this research focuses mainly on how the sound isdeployed to enrich the narrative. As a conclusion, the thesis suggests that Erdem'sthree films form a trilogy in terms of their sound tracks designs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSound of blase, sound of spirit, sound of war: soundtrack analysis of Reha Erdem films : Hayat Var, Kosmos, ve Jin.
dc.title.alternativeBezginliğin, maneviyatın ve savaşın sesi : Reha Erdem filmlerinin ses bandı analizi : Hayat Var, Kosmos ve Jin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmErdem, Reha
dc.subject.ytmVoice
dc.subject.ytmSound design
dc.subject.ytmVoice analysis
dc.identifier.yokid10115204
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428755
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess