Show simple item record

dc.contributor.advisorOflaç, Bengü
dc.contributor.authorDobrucali, Birce
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:24Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636126
dc.description.abstractBu çalışma, havayolu yolcularının kişilik özelliklerinin, satınalma davranışlarının ve havayolu iş modellerine istinaden geliştirdikleri beklentilerin, yaşanan hizmet hataları sonucunda yolcuların atıf davranışlarına ve yeniden satınalma davranışlarına etkisini araştırmaktadır.Hizmet sunumu sürecindeki hataların tümünü ortadan kaldırmak imkansız olsa da, bu hataların yeniden satınalma eğiliminin düşmesi ya da ortadan kalkması gibi olumsuz sonuçlar doğurmasından dolayı havayolu şirketleri hataları mümkün olduğunda en aza indirgemeye çalışmaktadır. Bu nedenle, havayolu şirketleri için, hatalar sonucu ortaya çıkan olumsuz etkileri en aza indirgeyebilmek açısından, bu olumsuz etkilerin altında yatan karakter özellikleri, beklentiler ve atıf davranışları analiz etmek önem taşımaktadır.Havayolu yolcuları tarafından yanıtlanan anketlerin analiz edilmesi sonucunda bu çalışma, yeniden satınalma davranışını kapsayan davranışsal amaçların ve atıf davranışlarının, karakter özellikleri, satınalma alışkanlıkları ve beklentiler gibi dinamikler tarafından etkilediğini ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThis thesis analyzes the roles of personality traits, passengers' loyalty typologies, and passengers' expectations in relation with business models of airlines, on two variables: attributions and repurchase intentions, following airline service failures.Even though it is impossible to eliminate all failures in a service encounter because of their negative outcomes such as reduction/disappearance of repurchase intentions, airlines' strive at minimizing failures as much as possible. Hence, regarding cause of failure, it is important for airlines to analyze underlying subjective reasons, including personality traits, expectancies and attributional behaviors for minimizing the negative effects.By analyzing survey results filled out by passengers, this study demonstrates the dynamics by which personality traits, loyalty typologies and expectancies of passengers affect attributions, and repurchase intentions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCustomer evaluations in airlines service failure situations: An attributional approach
dc.title.alternativeHavayolu hizmet hatalarında müşteri değerlendirmeleri: Atıf yaklaşımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentLojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRepurchase
dc.subject.ytmService fault
dc.subject.ytmBusiness models
dc.subject.ytmCognitive consistency
dc.subject.ytmAttribution(Eğitim)
dc.subject.ytmExpectancy theory
dc.subject.ytmAttribution theory
dc.subject.ytmCharacter
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10119156
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid434362
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess