Show simple item record

dc.contributor.advisorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorGüleç, Semahat Banu
dc.date.accessioned2020-12-03T18:44:29Z
dc.date.available2020-12-03T18:44:29Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63610
dc.description.abstractÖZET Turizm sektörünün en önemli unsurlarından biri otel işletmeleridir. Günümüz rekabet koşullarında, otel işletmelerinin pazarladıkları mal ve hizmetleri tüketicilere duyurmak, tanıtmak, rakiplerinden farklılaşmak amacıyla kullanabilecekleri en önemli tanıtım araçlarından biri reklamdır. Bu çalışmada birinci bölümde; genel olarak otel işletmeleri ve otel işletmelerinde pazarlama faaliyetlerinden bahsedilmektedir. İkinci bölümde; reklamın kavramsal analizi, otel işletmelerinde reklamın önemi ve reklam kampanyası planlama süreci kapsamlı olarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise reklamın turistlerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi üzerinde durulmuştur. Çalışmanın uygulama bölümünde işletmelere ve turistlere yönelik olarak iki ayrı anket hazırlanmıştır. Bunlardan ilki Antalya yöresindeki otel işletmelerinin reklam faaliyetlerini değerlendirmeye, diğeri ise otel işletmelerinin reklamlarının Alman turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik anket çalışmalarıdır. Bu çalışmanın amacı otel işletmelerindeki reklam faaliyetlerini değerlendirmek ve turistlerin satm alma tercihlerinde otel işletmelerinin reklamlarından ne derece etkilendiklerini ve hangi reklam aracının daha çok etkilediğini belirlemeye çalışmaktır. Çalışma sonucunda otel işletmelerinin reklamı ne kadar önemsediği, reklamın Alman turistlerin satın alma tercihinde etkili bir faktör olduğu ve özellikle turistlerin televizyon, internet, dergi ve gazete reklamlarından etkilendikleri ortaya çıkmıştır. m
dc.description.abstractABSTRACT Hotel managements are one of the most important elements of tourism sector.In nowadays competition conditions, advertisement is one of the most important presentation tools that announces and presents products&services, aims to differentiate from it's competitors which has marketed by hotel managements. This study consist of four chapters.The first chapter, generally, is a bout hotel managements and marketing activities in hotels. The second chapter is completely examined a bout advertisement, importance of advertisement in hotel managements and advertisement in campaign planning process. The third chapter is examined to influence of advertisements on tourist's purchasing preferences. In the last chapter, two questionaires for hotel management and tourist are prepared.First questionare aims to search the advertisement activities in hotel management above Antalya second one is the questionare which aims to determine the effectiveness of hotel management advertisements on German tourist's purchasing preferences. The purpose of this study is to identify advertisement activities in hotel managements and tries to identify how much effect seen on tourist's purchasing preferences from hotel management advertisements and which advertisement tool affects tourists more than the others. As a result of this research, how much importance has given on advertisement by hotel management, the effectiveness of advertisements on German tourist's purchasing preferences and especially tourists are affected by television, internet, magazine and newspaper advertisements has been seen. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde reklam faaliyetleri ve reklam satın alma tercihleri ilişkisi (örnek bir uygulama)
dc.title.alternativeAdvertisement activities in hotel managements and advertisement -purchasing preferences relation (a practising sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid159675
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144672
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess