Show simple item record

dc.contributor.advisorAkan, Aysun
dc.contributor.authorKasaplar, İbrahim Sertaç
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636102
dc.description.abstractBu tez internetteki sosyal ağları, armağan kültürünün bir uzantısı olarak incelemektedir. Marcel Mauss ve takipçisi olan diğer araştırmacılar çalışmalarında, insanlar arası etkileşimin bir hediye alışveriş sistemine dayandığını ortaya koyar. Modern yaşamın ortaya çıkmasından önce bile hediye alışverişinin baskın ve ilişkileri kurmanın tek evrensel şekli olduğunu öne sürerler. En basit şekliyle bu sistem bir hediye sunma, sunulan hediyeyi kabul etme ve alınan hediyeyi başka bir hediye sunarak geri ödeme üzerine kurulmuştur. Armağan teorisini izleyen bu araştırma, Couchsurfing internet sitesine odaklanmakta ve Türkiye'deki Couchsurfing kullanıcılarının bu çevrimiçi sosyal ağ üzerindeki deneyimlerini incelemektedir. Couchsurfing sitesi, site kullanıcılarının seyahatlerinde birbirinin evine ücretsiz misafir olduğu bir karşılıklı güven sistemi üzerine kuruludur. İki aşamalı araştırmanın ilk adımı olan pilot anket çalışması 131 Couchsurfing üyesinin katılımıyla tamamlanmıştır. Bunu, aktif Couchsurfing üye profillerindeki 2261 referans yorumunu içeren kapsamlı bir içerik analizi izlemektedir. Yorumlar, örnekten türetilen dört kategori altında yorumlanır: zaman, konaklama, bilgi ve geribildirim. Armağan kültürü nasıl halâ devam etmektedir? İnternet kullanıcıları arasındaki evrensel gelenekler nelerdir? Sosyal ağ üyeleri için karşılıklı yükümlülükler nelerdir? Armağan kültürü, insan etkileşimlerinin internetteki sürdürülebilirliğini nasıl etkilemektedir? Bu tez, karşılıklı yükümlülüğün modern, internet tabanlı bir sosyal ağ olan Couchsurfing'te nasıl yapılandığını anlamaya çalışmaktadır.Anahtar kelimeler: internet, sosyal ağlar, misafirperverlik, armağan kültürü,Couchsurfing
dc.description.abstractThis thesis attempts to generate insights into the use of online social networks as an extension of gift culture. Marcel Mauss and many other scholars state that human interaction is based on a gift exchange system. Gift exchange was the dominant and the only universal way of constructing relations even before the modern life emerged. The system, briefly, is based on offering a gift, accepting the offered gift, and paying back for the gift with another offer. Applying the gift theory, this research focuses on Couchsurfing website and discusses the experiences of Turkish Couchsurfers on this online social network. The Couchsurfing website is based on mutual trust and works as online hospitality exchange service, members of which from all around the world may arrange to stay in each other's homes as guests free of charge. This analysis draws on a preliminary online survey of 131 Couchsurfing members. It is followed by a comprehensive content analysis of 2261 reference comments of active Couchsurfing profiles. The comments are interpreted under four categories that are derived from the sample: time, accommodation, information, and feedback. How does the gift culture still survive? What kind of traditions are universally common among internet users? What are the reciprocal obligations for social network members? How does the gift culture affect the sustainability of human interactions on internet? This thesis seeks how reciprocal obligation is structured within Couchsurfing—a modern, internet based social network.Keywords: internet, social networks, hospitality, gift culture, Couchsurfingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleHaving 12 million homes: Understanding couchsurfing as gift culture
dc.title.alternative12 milyon eve sahip olmak: Armağan kültürü olarak couchsurfing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-14
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCouchsurfing
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmGift
dc.subject.ytmHospitality
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmGifting
dc.subject.ytmWeb sites
dc.identifier.yokid10150903
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469460
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess