Show simple item record

dc.contributor.advisorDural, Tuğyan
dc.contributor.authorBüyükkeçeci, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2021-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636098
dc.description.abstractTasarım eğitimi, uygulamalı çalışmalara dayanan stüdyo temelli bir öğrenme modelidir. Günümüzde yaygın olarak benimsenmiş Bauhaus modeli, öğretme metodu ve içeriği bakımından geçtiğimiz yüzyıla dayanmaktadır. Diğer yandan, geçen yüzyıl içinde öğrenci profilinde büyük farklar oluşmuştur. Bu değişim, büyük ölçüde, dijital çağda teknolojinin geniş alanlarda kullanımına dayandırılır. Bu araştırmanın amacı, günümüz öğrencilerinin tasarım eğitiminin başında stüdyo temelli eğitim modeline nasıl cevap verdiğini ortaya koymaktır. Bu çalışma kapsamında, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sanat ve Tasarım Stüdyosu öğrencileri ile bir anket çalışması yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin teknoloji ile etkileşimleri ve Sanat ve Tasarım Stüdyosu'ndaki davranışları arasında birtakım sebep-sonuç ilişkileri tanımlanmıştır. Bunun yanında, öğrencilerin eğitim geçmişleri ile bu stüdyoya ilişkin birtakım düşüncelerin arasındaki ilişkiler ortaya konmuştur.
dc.description.abstractDesign education briefly refers to a studio-based learning model based on hands-on projects. Despite being widely accepted today, both the method of design teaching and the content in the Bauhaus model can be traced back to the previous century. However, there are significant differences between the students in our time and the students of the previous century. This change is attributed to extensive use of technology in the digital age to a large extent. This research aims at exposing how today's students respond to the method of studio-based education model at the beginning of design education. This is a case study which focuses on the current situation in Art and Design studio at İzmir University of Economics (IUE), Turkey. Within the scope of this study, a questionnaire was conducted with 213 freshman design students in IUE. The research identified a number of cause and effect relationships between students' high interaction with technology and their habits in Art and Design Studio and also found out that there is a link between students' educational background and some of their estimations related to Art and Design Studio.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGeneration Z in beginning design studio: A case study in Art and Design Studio at Izmir University of Economics
dc.title.alternativeBirinci sınıf tasarım stüdyosunda Z kuşağı: İzmir Ekonomi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Stüdyosu'nda bir örnek çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-21
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmDesign studios
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGeneration Z
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDesign education
dc.subject.ytmEducation methods
dc.identifier.yokid10164230
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477039
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineTasarım Çalışmaları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess