Show simple item record

dc.contributor.advisorAkan, Aysun
dc.contributor.authorLepretre, Amelie
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:20Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:20Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2021-04-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636092
dc.description.abstractİlk zamanlarda medyanın uzak durduğu Front National, şimdilerde televizyon, radyo, gazete manşetleri ve sosyal medyanın gündeminde sık sık yer almaya başladı. Yıllar önce başlayan Front National'i iyi gösterme çabaları partinin dışarıdan görünüşünü değiştirip, partinin destekçilerinde büyük bir artış görülmesine neden oldu. Bu çalışmanın genel amacı, Front National partisine atfedilen olumsuz imgeleri saygın bir üne dönüştürmek için kullandığı medya stratejilerini analiz etmektir. Bu amaç çerçevesinde Front National'in medyayla olan gergin ilişkileri ve medyayı amaçları çerçevesinde kullanası analiz edildi. Partinin, normalleşme yöntemleri ve yaygınlaşan popülaritelerinin arkasındaki sebepler araştırılarak partinin sıradanlaştırılmasının arkasındaki sahtekarlığı ortaya çıkarmak hedeflendi. Bu tez çalışmasında Fransız siyasetçilerin, akademsiyenlerin, gazetecilerin yazıları ve 2013-2016 yılları arasında FN'in konu ve konuk olduğu radyo röportajlarının içerik analizi yöntemiyle analiz edildi. Partinin lideri Marine Le Pen, altı yıl önce partinin kontrolünü aldığından beri partinin iletişimini sıkı kontrol altında tutuyordu. Front National, onlara göre, görüşlerini karikatürize eden geleneksel medyaya karşı sosyal medyada en popüler parti oldu ve üstünlük kurdu. Düzenli olarak siyasi tartışmalara davet edildikleri halde, kendilerini elit gazeteler sınıfı tarafından reddedilmiş kurbanlar olarak tasvir ettiler. Medya, partinin kendisini iyi gösterme sahtekarlığının ortaya çıkması umuduyla, genelde onları kendi çelişkileriyle karşı karşıya gelmeye zorladı. Sonuç olarak, bütün çabalarına rağmen, Front National hala daimi bir parti olarak görülmemektedir.
dc.description.abstractAt first avoided by media, the Front National has now become a frequent visitor of television and radio sets, newspapers headlines and social media pages. The undemonisation of the Front National that has been undertaken years ago polished the facade of the party, which recorded a substantial increase of supporters. The aim of this study was to analyse the media strategies used by the Front National to transform the negative images connoted to their party into a respectable reputation. Subsequent to this their tense relationship to media and the uses they make of them were investigated. The study of their communication means, their normalisation methods and the reasons behind their growing popularity will contribute to unveil the confidence trick lying behind the party's normalisation. This thesis has been conducted through the analysis of French politicians, academicians and journalists' writings as well as through a content analysis focusing on nationalist radio interviews from 2013 to 2016. As perceived in the thesis since Marine Le Pen took the reins of the party six years ago she kept the party's communication under strict control. To counter traditional media which according to the Front National caricature their point of views, the Front National excelled at social media and is the most popular party online. They often portray themselves as victims of the elitist journalistic class that would reject them whereas they are regularly invited to join political debates. Media often drive them into a corner facing their own contradictions in the hope that it will expose the fraud of their undemonisation strategy. All in all despite their best efforts the Front National is still not considered as a mainstream party.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleInstrumentalisation of media by the Front National in their race to power
dc.title.alternativeFront National'in güç yarışında medyayı araçsallaştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-20
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerceived instrumentality
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmFront National
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmPolitical power
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia relations
dc.identifier.yokid10158506
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477040
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess