Show simple item record

dc.contributor.advisorÖngen Corsini, Duygu Ebru
dc.contributor.authorTaymaz, Damla
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:19Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:19Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636086
dc.description.abstractBu çalışma, Oskar Schlemmer tarafından 1920'li yılların başında tasarlanmış ve sahnelenmiş olan Triadic Ballet (Das Triadisches Ballett) kostümlerinin semiyotik bir değerlendirmesidir. Method, kurucu semiyotikçilerin öncü çalışmaları çerçevesinde tiyatro (sahne) semiyotiği temelleri üzerine kurulmuştur. Kostüm; mizansenin bir parçası olan ve dramatik karakteri temsil eden görsel bir işaret sistemi olarak konumlandırılmıştır. Schlemmer'in soyutlaşmış ve mekanikleşmiş yeni sahne işaretlerini oluşturan parçaların renkler ve formlar olmasından ötürü, çalışma dahilinde Triadic Ballet kostümleri geometrik şekillerine ve renklerine göre yapılandırılmıştır. Kostümlerdeki ortak benzerlikler ve karşıtlıklar onları düzenleyen dilin özelliklerini ve kurallarını da ortaya çıkartmaktadır. Schlemmer'in yeni işaretler olarak üretilmiş insan temsillerinin ve onların anlamlama süreçlerini açığa çıkartmak amacıyla, dönüştürülmüş ve soyutlaştırılmış modern figürleri sistematik olarak parçalarına ayrıştırılmış ve yapılandırılmıştır.
dc.description.abstractThis study is about a semiotic evaluation of costumes of the Triadic Ballet (Das Triadisches Ballett) which were designed and staged by Oskar Schlemmer at the early 20's. The method was structured from fundamentals of theatre (stage) semiotics concerning pioneering works of the founder semioticians. Costume as a representation of the dramatic character on stage was positioned visual stage sign as part of the mise-en-scéne. The Triadic Ballet costumes were structured according to their geometrical forms, and their colours since Schlemmer's stage elements were constituted from forms and colours for generation of abstracted and mechanised newly developed modern signs on stage. Mutual resemblances and differences of costume elements reveal the general costume structure of the ballet and the rules of the language which regulates them. His transformed and abstracted modern figurines which were created by the costumes were systematically structured into their elements to unveil Schlemmer's manufactured signs of human representation and their signification processes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleA semiotic approach through costume design in the Triadic ballet of Bauhaus stage
dc.title.alternativeBauhaus tiyatrosu 'Triadic ballet' gösterisinin kostümlerine semiyotik bir yaklaşım
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-08
dc.contributor.departmentTasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmBauhaus theatre
dc.subject.ytmCostume
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmVisualization
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmGeometric shapes
dc.identifier.yokid10171043
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid493139
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess