Show simple item record

dc.contributor.advisorDural, Tuğyan
dc.contributor.authorBekmezci, Cansu
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:18Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636082
dc.description.abstractSinema tarihinin başlangıcından itibaren mekân, senaryoyu görselleştirmek için önemli bir temsil aracı olmuştur, bu yüzden mimarlık ve sinema arasında özel bir etkileşim süregelmiştir. Bilim kurgu sineması mimarlık ve sinema arasındaki ilişkinin en üst noktaya ulaştığı bir türdür. Bilim kurgu sineması geleceğe ait olan mekân tasarımlarını bugünün mimarisinden esinlenerek oluşturur. Aynı zamanda mimarlık disiplininin geleceğe yönelik mekân tasarımı arayışı cevaplarını, bilim kurgu sinemasının sunduğu geleceğe yönelik mekânsal öngörülerde bulabilir. Bu noktadan yola çıkarak bu çalışma, 21. Yüzyıl'a ait bilim kurgu sinemasının kullandığı mekânlar üzerinden, bilim kurgu sinemasının geleceğe yönelik mekân tasarımına katkılarını araştırmayı amaçlamıştır. Tezin amacı doğrultusunda literatür ve bilim kurgu türünde film araştırması yapılmıştır. Tezin kapsamı doğrultusunda mimar ve yönetmen olan Joseph Kosinski'nin `Tron: Legacy` (2010) ve `Oblivion` (2013) filmleri seçilmiştir. Filmlerin senaryolarına göre Joseph Kosinski tarafından tasarlanıp oluşturulan ve temsil edilen, geleceğin 'sanal' ve 'mevcut' yaşam alanlarını anlamak ve değerlendirmek için seçilen iki Joseph Kosinski filmi mimarlık disiplini ile oluşturulan kavramsal çerçeve aracılığıyla incelenir. Buna ek olarak, kullanıcı ve yaşam alanı arasındaki ilişki değerlendirilerek 'sanal' ve 'mevcut' yaşam alanlarına ait 'ev' ve 'konut' anlamlarının analizi yapılır. Çalışmanın sonucu olarak, seçilen iki Joseph Kosinski filminde temsil edilen 'sanal' ve 'mevcut' alanların değerlendirilmesi üzerinden bilim kurgu sinemasının mimarlık disiplinine ve geleceğin mekân tasarımına katkıları saptanmış ve değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: bilim kurgu sineması, Joseph Kosinski, yaşam alanı kavramı, geleceğin mekân tasarımı, geleceğin yaşam alanları, mevcut mekân, sanal mekân, ev, konut
dc.description.abstractSince the beginning of the cinema history, space has been the most important representing instrument of scenario. Therefore, architecture and cinema influence each other. In Sci-Fi cinema, the relation of Sci-Fi cinema and architecture is at the forefront. Sci-Fi cinema designs the future space by being inspired from today's architecture. In addition to this, architecture discipline can find the answers of the searching about future space design in the spatial predictions for future represented by Sci-Fi cinema. From this point of view, this study aimed to search the contribution of Sci-Fi cinema to future space design through spaces used in 21st century Sci-Fi cinema.In the direction of thesis' aim, firstly the searches of literature and the Sci-Fi movies were made. In the direction of thesis' scope, the movies of `Tron: Legacy` (2010) and `Oblivion` (2013) belonged to Joseph Kosinski who is an architect and a director were selected. Selected two Joseph Kosinski movies were studied through the conceptual frame formed by architecture discipline to understand and analyze the notions of 'virtual' and 'existing' living spaces which are designed and formed by Joseph Kosinski according to the scenarios. In addition, the meanings of 'home' and 'house' belonged to 'virtual' and 'existing' living spaces were analyzed through evaluating the relations between user and living space. As a result of the study, the contribution of Sci-Fi cinema to architecture discipline and future space design was determined and evaluated through analyzing of 'virtual' and 'existing' living space represented in Joseph Kosinski's movies.Key Words: sci-fi cinema, Joseph Kosinski, concept of living space, design future space, future living spaces, existing space, virtual space, home, houseen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleThe analysis of living spaces used in sci-fi movies: The case of Joseph Kosinski
dc.title.alternativeBilimkurgu filmlerinde kullanılan yaşam alanlarının analizi: Joseph Kosinski örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpace usage
dc.subject.ytmArchitectural design
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmSpace design
dc.subject.ytmKosinski, Joseph
dc.subject.ytmScience-fiction
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmLiving spaces
dc.identifier.yokid10166703
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477041
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess