The analysis of living spaces used in sci-fi movies: The case of Joseph Kosinski
dc.contributor.advisor | Dural, Tuğyan | |
dc.contributor.author | Bekmezci, Cansu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:53:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:53:18Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636082 | |
dc.description.abstract | Sinema tarihinin başlangıcından itibaren mekân, senaryoyu görselleştirmek için önemli bir temsil aracı olmuştur, bu yüzden mimarlık ve sinema arasında özel bir etkileşim süregelmiştir. Bilim kurgu sineması mimarlık ve sinema arasındaki ilişkinin en üst noktaya ulaştığı bir türdür. Bilim kurgu sineması geleceğe ait olan mekân tasarımlarını bugünün mimarisinden esinlenerek oluşturur. Aynı zamanda mimarlık disiplininin geleceğe yönelik mekân tasarımı arayışı cevaplarını, bilim kurgu sinemasının sunduğu geleceğe yönelik mekânsal öngörülerde bulabilir. Bu noktadan yola çıkarak bu çalışma, 21. Yüzyıl'a ait bilim kurgu sinemasının kullandığı mekânlar üzerinden, bilim kurgu sinemasının geleceğe yönelik mekân tasarımına katkılarını araştırmayı amaçlamıştır. Tezin amacı doğrultusunda literatür ve bilim kurgu türünde film araştırması yapılmıştır. Tezin kapsamı doğrultusunda mimar ve yönetmen olan Joseph Kosinski'nin `Tron: Legacy` (2010) ve `Oblivion` (2013) filmleri seçilmiştir. Filmlerin senaryolarına göre Joseph Kosinski tarafından tasarlanıp oluşturulan ve temsil edilen, geleceğin 'sanal' ve 'mevcut' yaşam alanlarını anlamak ve değerlendirmek için seçilen iki Joseph Kosinski filmi mimarlık disiplini ile oluşturulan kavramsal çerçeve aracılığıyla incelenir. Buna ek olarak, kullanıcı ve yaşam alanı arasındaki ilişki değerlendirilerek 'sanal' ve 'mevcut' yaşam alanlarına ait 'ev' ve 'konut' anlamlarının analizi yapılır. Çalışmanın sonucu olarak, seçilen iki Joseph Kosinski filminde temsil edilen 'sanal' ve 'mevcut' alanların değerlendirilmesi üzerinden bilim kurgu sinemasının mimarlık disiplinine ve geleceğin mekân tasarımına katkıları saptanmış ve değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: bilim kurgu sineması, Joseph Kosinski, yaşam alanı kavramı, geleceğin mekân tasarımı, geleceğin yaşam alanları, mevcut mekân, sanal mekân, ev, konut | |
dc.description.abstract | Since the beginning of the cinema history, space has been the most important representing instrument of scenario. Therefore, architecture and cinema influence each other. In Sci-Fi cinema, the relation of Sci-Fi cinema and architecture is at the forefront. Sci-Fi cinema designs the future space by being inspired from today's architecture. In addition to this, architecture discipline can find the answers of the searching about future space design in the spatial predictions for future represented by Sci-Fi cinema. From this point of view, this study aimed to search the contribution of Sci-Fi cinema to future space design through spaces used in 21st century Sci-Fi cinema.In the direction of thesis' aim, firstly the searches of literature and the Sci-Fi movies were made. In the direction of thesis' scope, the movies of `Tron: Legacy` (2010) and `Oblivion` (2013) belonged to Joseph Kosinski who is an architect and a director were selected. Selected two Joseph Kosinski movies were studied through the conceptual frame formed by architecture discipline to understand and analyze the notions of 'virtual' and 'existing' living spaces which are designed and formed by Joseph Kosinski according to the scenarios. In addition, the meanings of 'home' and 'house' belonged to 'virtual' and 'existing' living spaces were analyzed through evaluating the relations between user and living space. As a result of the study, the contribution of Sci-Fi cinema to architecture discipline and future space design was determined and evaluated through analyzing of 'virtual' and 'existing' living space represented in Joseph Kosinski's movies.Key Words: sci-fi cinema, Joseph Kosinski, concept of living space, design future space, future living spaces, existing space, virtual space, home, house | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | The analysis of living spaces used in sci-fi movies: The case of Joseph Kosinski | |
dc.title.alternative | Bilimkurgu filmlerinde kullanılan yaşam alanlarının analizi: Joseph Kosinski örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Space usage | |
dc.subject.ytm | Architectural design | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Space design | |
dc.subject.ytm | Kosinski, Joseph | |
dc.subject.ytm | Science-fiction | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Living spaces | |
dc.identifier.yokid | 10166703 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 477041 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |