Show simple item record

dc.contributor.advisorYumurtacı Hüseyinoğlu, Işık Özge
dc.contributor.advisorKotzab, Herbert
dc.contributor.authorSayat Aycan, Gizem
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:17Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636073
dc.description.abstractGünümüzde bütüncül kanal perakendeciliği, akıllı telefonların, tabletlerin kullanımının yaygınlaşması ve müşteri beklentilerinin artmasıyla çok önemli bir strateji haline gelmiştir. Bütüncül kanal perakendeciliğinde tek, esnek ve kesintisiz bir kanal üretmek için farklı kanalları entegre etmektedir. Türkiye'de moda sektöründeki perakendeciler, müşterileri için kesintisiz bir alışveriş deneyimi sunmak amacıyla bütüncül kanal stratejisine yatırım yapmaya başlamıştır.Bu çalışmada, Türkiye'de moda sektöründeki önde gelen perakendeciler ile yarı yapılandırılmış röportajlar yapılarak, moda sektöründe bütüncül kanal perakendeciliğin temel unsurları ve alt unsurları tespit edilmiş ve gruplandırılmıştır.Analitik hiyerarşi prosesi (AHP) yöntemi kullanılarak Türkiye'de moda sektöründe bütüncül kanal perakendeciliğin temel unsurlarının ve alt unsurlarının önem değerlerini analiz etmektedir. Bu araştırma, bütüncül kanal stratejisini uygulamak isteyen moda sektöründeki perakendecilere yol göstermek amacıyla yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bütüncül kanal perakendeciliği, moda sektörü, analitik hiyerarşi süreci (AHP)
dc.description.abstractIn today's world, omni-channel retailing has become a very important strategy with the widespread use of smartphones and tablets and increased customer expectations. Omni-channel retailing integrates different channels to produce a single, flexible and seamless channel. Fashion retailers from Turkey have begun to invest in omni- channel retailing to provide a seamless shopping experience for their customers.In this study, semi-structured interviews were conducted with the leading fashion retailers from Turkey. In fashion industry, the sub-elements of omni-channel retailing were determined and they were categorized into the main elements. Thus, the hierarchical structure was obtained for Analytic Hierarchy Process (AHP).This thesis examines the importance values of the main elements and sub-elements of omni-channel retailing in fashion industry in Turkey by using AHP method. Therefore, this research would guide fashion retailers to implement omni-channel strategy.Keywords: Omni-channel retailing, fashion industry, analytic hierarchy process(AHP)en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe elements of omni-channel retailing: An analysis of fashion retailers from Turkey
dc.title.alternativeBütüncül kanal perakendeciliğinin unsurları: Türkiye'de moda sektöründeki perakendecilerin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-24
dc.contributor.departmentLojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClothing sector
dc.subject.ytmOmni-channel
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy process
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmFashion sector
dc.subject.ytmClothing industry
dc.subject.ytmClothing enterprises
dc.identifier.yokid10157810
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469451
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess