Show simple item record

dc.contributor.advisorArda, Zeynep
dc.contributor.authorBeşikçi, Ali Nazim
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:16Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636060
dc.description.abstractGünümüzde kentsel yüzeyler, görselleştirme teknolojilerindeki gelişmelerle, kent ölçeğindeki grafiklerle kaplanmış durumdadır. Buna ek olarak, kullanılması için devlet otoritelerinden izin alınmış kentsel grafikler sıklıkla kentsel tasarım projelerinde kul- lanılmaktadır. Öte yandan grafiti gibi izinsiz kent grafiklerinin özellikle toplumsal mü- cadeleler esnasında, sokak sanatçısının topluma mesajlarını iletmek için kullandığı görülmektedir. İzin verilmiş olsun ya da olmasın, dijital ekranlardan grafitilere kadar tüm kentsel grafikler mekanın algısına etki etmektedir. Bu tezin amacı yet- kilendirilmemiş analog grafiklerin kentsel mekana olan etkilerini, Gilles Deleuze ve Felix Guattari'nin teorisi olan Göçebe Düşünce bağlamında, 2013 yılında Türkiye Cumhuriyeti'ndeki Gezi Direnişi olarak adlandırılan toplumsal olaylar üzerinden analiz etmektir. Çalışma hem grafik tasarım disiplininine hem de kentsel tasarım disiplinine kentsel ölçekteki grafik uygulamalar açısından katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
dc.description.abstractOur contemporary urban surfaces, due to the advancements in imaging technologies, is covered with urban graphics. Furthermore, commissioned urban graphics are used to create a sense of place in placemaking practices. On the other hand, uncommis- sioned urban graphics like graffito are commonly used to mark the trace of street artist that warn the passer-by, especially in times of social struggles. Whether the graphics are commissioned or not, from digital screens to graffiti each, have an effect on the sense of place. The purpose of this study to analyse the effects of the uncom- missioned non-digital urban graphic over urban space in the context of Gilles Deleuze and Felix Guattari's theory, namely the Nomadic Thought, in the case of Gezi Resistance which is a social unrest at 2013 in the Republic of Turkey. The study is aimed to contribute both the graphic design and urban design disciplines, about the utilization of graphics in urban scale.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleRole of uncommisioned graphic installations on riot places: Taksim square as a body without organs in the course of Gezi resistance
dc.title.alternativeAyaklanma alanlarında yetkilendirilmemiş grafik yerleştirmelerin rolü: Gezi direnişi sürecinde organsız beden olarak Taksim Meydanı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-31
dc.contributor.departmentTasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRebellions
dc.subject.ytmGezi Park
dc.subject.ytmSocial events
dc.subject.ytmResistance
dc.subject.ytmİstanbul-Taksim
dc.subject.ytmGraphics
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmUrban design
dc.identifier.yokid10182584
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid493136
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess