İlköğretim ikinci kademede çoklu zekâ kuramına dayalı yönlendirme etkinliklerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar
dc.contributor.advisor | Özden, Yüksel | |
dc.contributor.author | Çevik, Kadriye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:43:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:43:28Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63603 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim ikinci kademede çoklu zekâkuramına dayalı yönlendirme etkinliklerinin uygulamasında mevcut durumubetimlemek ve karşılaşılan sorunları ortaya koymaktır.Araştırma betimsel tarama modeline dayalı olarak yapılmıştır. Üç altboyuta ayrılmış anket yoluyla, yönetici, okul rehber öğretmeni ve branşöğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada ayrıca, kişiselözelliklerde belirtilen değişkenlere göre, yönlendirme etkinliklerinde ?öğrenciyiçok yönlü tanıma?, ?işbirliği ve koordinasyon? ve ?yöneltme yönergesine uyumsağlama? alt boyutları açısından yönetici, branş öğretmeni ve okul rehberöğretmeni görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunup bulunmadığıaraştırılmıştır.Araştırmanın evren ve örneklemi, Balıkesir linde okul rehber öğretmenibulunan 22 ilköğretim okulundaki 75 okul yöneticisi, 439 branş öğretmeni ve 23okul rehber öğretmen olmak üzere toplam 537 kişiden oluşmuştur. Toplam 443anket geri dönmüştür. Veri çözümlemeleri SPSS 12.0 paket programındayapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; ilköğretim ikinci kademede seçmeli dersleryeterli değildir. Velilerin, çocuklarının çoklu zekâ alanlarına dayalı gerçekçikariyer beklentileri yoktur. Öğrenciler üstün oldukları zekâ alanlarının farkındadeğildir. Okullarda teknolojik araç-gereç ve fizikû ortam düzenlemeleri yeterlideğildir. Okul rehber öğretmenleri, öğrencileri tüm yönleriyle tanıyabilmek içinyeterli zaman sahip değildir. Ders içi ve ders dışı (sosyal, kültürel, sportif vb.)etkinliklerin çeşitliliği yeterli değildir.Yöneticiler ve öğretmenler arasındaki iletişim ve işbirliği yeterli değildir.Öğretmenlere çoklu zekâ kuramı ile ilgili yeterli ve anlaşılır hizmetiçi eğitimverilmemektedir. Dolayısıyla öğretmenler, çoklu zekâ kuramına dayalıyönlendirme etkinliklerinin yeterli bilgisine sahip değildir.Araştırmada ayrıca ?öğrenciyi çok yönlü tanıma? boyutuna ilişkingörüşler sadece cinsiyet, görev ve meslekû kıdem değişkenlerine göre anlamlıfarklılık göstermektedir. Diğer boyutlarda yönetici ve öğretmen görüşleriarasında hiçbir değişkene göre anlamlı farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: lköğretim kinci Kademe, Meslekû Rehberlik,Yönlendirme, Meslekû Yönlendirme, Çoklu Zekâ Kuramı, lköğretimdeYöneltme Yönergesi | |
dc.description.abstract | The general aim of this research is to describe the present status and putforward the problems in practice of orientation activities based on the Theory ofMultiple Intelligences at second grade of elementary education.The research was made based on descriptive research model. By the wayof a questionnaire, divided into three sub-dimensions; directors?, school guidanceteachers? and branch teachers? opinions were applied. In addition; according tothe variables mentioned in individual features, it was explored whether therewere meaningful differences between the opinions of directors, school guidanceteachers and branch teachers in respect of sub-dimensions ?to know student inmany aspects?, ?collaboration and coordination? and ?to get adaptation toorientation guidelines? in orientation activities.The population and the sample of the research was made up of total 537people -75 directors, 439 branch teachers and 23 school guidance teachers- at 22elementary schools having guidance teachers in Balıkesir. Total 443questionnaires returned. Data analyses were done using SPSS 12.0 packetprogramme.According to conclusions of the research; optional courses aren?t adequateat second grade of elementary education. Guardians have no true expectationsabout their children?s career based on multiple intelligences. The students aren?taware of their superlative multiple intelligences. There aren?t enoughtechnological materials and equipments at schools. School guidance teachershave no enough time to know students? all features. Variety of activities that aremake in course and out course (social, cultural, sportive etc.) aren?t enough.Communication and collaboration between directors and teachers aren?tenough. Adequate and comprehensible in-service training about the theory ofmultiple intelligences isn?t given to the teachers. So, the teachers have noadequate information about orientation activities based on multiple intelligences.In addition, opinions concerning the dimension of ?to know student inmany aspects?, displayed meaningful difference just for the variables of sex, taskand career seniority. In the other dimensions, no meaningful difference wasfound between the opinions of directors and teachers according to any variables.Key Words: Second Grade of Elementary School, Career Guidance,Orientation, Career Orientation, The Theory of Multiple Intelligences,Orientation Guidelines at Elementary School | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademede çoklu zekâ kuramına dayalı yönlendirme etkinliklerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar | |
dc.title.alternative | The problems in practice of orientation activities based on the theory of multiple intelligences at second grade of elemantary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201408 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206478 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |