Show simple item record

dc.contributor.advisorBiresselioğlu, Mehmet Efe
dc.contributor.authorGonca, Arsen
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:09Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636006
dc.description.abstractElektrikli taşıtların (EV) kanıtlanmış olumlu çevresel sonuçlarına rağmen, kullanımda olan elektrikli taşıt sayısı hala düşük seviyededir. Düşük benimseme rakamlarının bir nedeni, elektrikli araçların toplumsal kabulünün büyük ölçüde tüketicilerin elektrikli araç algısına bağlı olmasıdır. İzmir, Türkiye'nin en çevre dostu şehirlerinden biridir. Elektrikli otobüslerin kullanımını arttırmaya çalışarak, İzmir Belediyesi içten yanmalı motorlar sebebiyle oluşan karbon emisyonlarının azaltılmasını teşvik etmektedir. Dolayısıyla, şehrin özellikleri nedeniyle, bu çalışma için İzmir çok uygundur. Göstergeler, elektrikli araçlar ile ilgili 63 makaleyi inceleyerek kapsamlı bir literatür taramasından sonra elde edilmiş ve 10 gösterge toplanmıştır. Çalışma, göstergelerle ilgili dokuz önermenin araştırılmasına dayanmaktadır. Metodolojiye, literatür taramasına göre karar verilmiştir, çünkü anket çalışması diğer benzer çalışmalarda sıklıkla kullanılmaktadır. İzmir merkezli anket, elektrikli araçların kabulü ile ilgili soruları içermektedir ve dokuz önermeyi test etmektedir. Sorular göstergelere göre tasarlanmıştır. Ayrıca, sorular çoktan seçmeli ve Likert ölçeği tarzında tasarlanmıştır. Anket, 55 farklı kişiye ve 11 uzmana da uygulanarak ön kontrolü yapılmıştır. Ayrıca, SPSS istatistik yazılımında anketin son versiyonuna Cronbach's Alpha güvenilirlik testi uygulanmıştır. Son olarak, ankete farklı demografik özelliklere sahip 416 kişi katılmıştır. Sonuçlar doğrultusunda, tüketiciler daha az para harcamayı tercih etmektedirler ancak daha fazla fayda sağlamaya meyillidirler.
dc.description.abstractDespite the proven positive environmental consequences of the electric vehicles (EVs), the number of EVs in use is still insignificant. One reason for the low adoption figures is that the public acceptance of EVs to a large extent is dependent on consumers' perception of EVs. Izmir is one of the most environmentally friendly cities in Turkey. With trying to increase the use of electric buses, Izmir Municipality promotes the reduction of carbon emissions from internal combustion engines. So, due to the characteristics of the city, Izmir is very appropriate for this study. The indicators were obtained after an in-depth literature review by examining 63 articles related with EVs and 10 indicators were collected. The study is based on the exploration of nine suppositions relating to the indicators. The methodology was decided according to the literature review because the questionnaires are often used in other similar studies. The Izmir based questionnaire contains questions related with the electric vehicle acceptance and tests the nine suppositions. The questions are designed according to the indicators. Besides, questions are multiple-choice and on a Likert scale based. In addition, the survey was also pre-tested by applying it to 55 different individuals and 11 experts. Also, Cronbach's Alpha reliability test was applied to final version of the survey in the SPSS Statistics Software. Finally, 416 people with different demographics participated in the survey. As a result, consumers prefer to spend less money but they wants to utilize more.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEnerjitr_TR
dc.subjectEnergyen_US
dc.titleIdentifying the barriers to electric vehicle acceptance: A consumer preference survey in İzmir
dc.title.alternativeElektrikli araçların kabulünün önündeki engellerin belirlenmesi: İzmir'de bir tüketici tercih anketi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-30
dc.contributor.departmentSürdürülebilir Enerji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectric vehicles
dc.subject.ytmSocial acceptance
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmAcceptance level
dc.identifier.yokid10200326
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516367
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess