Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğu, Burak
dc.contributor.authorKöseoğlu, Doğukan Hazar
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:06Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635984
dc.description.abstractTürkiye genç ve gelişmekte olan bir ülkedir. Demokratikleşme sürecinde bir çok aşamadan geçmiştir. Türkiye sürekli olarak engeller ile karşılaşmış ve sabit bir politika uygulayamamıştır. Çoklu partiye geçişten sonra, demokratik yapı tekrar tekrar darbeler ile sekteye uğramış ve yeni politik atılımlar kalıcı olamamıştır. Anavatan Partisi (ANAP), 1980 yılındaki darbeden sonra ortaya çıkmış olan partilerden birisidir. 1983 yılında yapılan seçim için kurulan Anavatan Partisi, farklı yaklaşımı ve bakış açısı ile yeni bir siyasi oluşum sergilemiştir. Bu yeni oluşumun temelini atarak halkın büyük bir kısmını etkileyen kişi Turgut Özal, bu seçimde başarılı olmuştur. Bu başarının kazanılmasında modern iletişim teknikleri büyük bir rol oynamıştır. İletişim kavramı kendini her alanda göstermektedir. Politik iletişim açısından bakıldığında, kitlelere ulaşmada reklamcılık büyük bir rol oynamaktadır. ABD politik iletişimin başarı ile uygulandığı örneklerden biridir. Amerikan siyasetinde kullanılan reklam teknikleri, Özal'ın seçim kampanyası için bir model oluşturmuştur. Özellikle, kullanılmış olan seçim afişleri ve seçim teknikleri, geleneksel siyasi propagandadan farklı bir etki yaratmıştır. Tüm bu gelişmeler çerçevesinde, bu tezde 1983 Özal döneminin seçim afişlerini yorumlanması amaçlanmıştır. Çalışmada öncelikle Türkiye'nin 1983 seçimlerinden önceki durumu ele alınmıştır. Ardından politik reklamcılık ve politik iletişim hakkında bilgi verilmektedir. Daha sonra, ANAP'ın kuruluşu, politika ve seçim kampanyaları ortaya konmuş ve değerlendirilmiştir. Bu çalışmada tez, makale, kitap, broşür ve afiş gibi kaynaklardan yararlanılmıştır.
dc.description.abstractTurkey is a young and developing country. It has passed through many stages in its democratic structure. Turkey has faced obstacles continuously and has not been able to follow a permanent policy. Since its transition to multi-party life, its democratic structure has been repeatedly broken down by coups and every new political initiative has ended with instability. The Motherland Party (Anavatan Partisi, ANAP) is one of the developing parties in the 1980 coup environment. ANAP which had been established for the 1983 elections, exhibited a new political formation with its different approach and perspective. Turgut Özal, who laid the foundation for this new formation and could address more than one part of the public, succeeded. Modern communication techniques played a great role in this success.The notion of communication has shown itself in every field. In the context of political communication, advertising in particular has played a major role in addressing the masses. USA is a successful example in political communication. The advertising techniques used in American politics provided a model for Özal's election campaign. Especially the election posters and techniques used produced a different effect from the customary political propaganda. In the framework of all these developments, the purpose of this thesis is to interpret the election posters of 1983 Özal period.In this study, Turkey's status before the 1983 elections is discussed. Subsequently, information about political advertising and political communication is given. Thereafter the establishment, policy and election campaign of the ANAP are discussed. Sources such as thesis, articles, books and brochures and posters are used in this study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePolitical campaigning in the Özal Period: An analysis of the 1983 general election
dc.title.alternativeÖzal Döneminde siyasi kampanya: 1983 genel seçim analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-14
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCampaign
dc.subject.ytmÖzal, Turgut
dc.subject.ytmPublic relations campaign
dc.subject.ytmPolitical behavior
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmPolitical propaganda
dc.subject.ytmPolitics
dc.subject.ytmElection campaigns
dc.subject.ytmElections 1983
dc.identifier.yokid10259162
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555876
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess